خبرهای داغ:
مدیر عامل آبفا خوزستان با بیان اینکه آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه تامین شده است گفت: شبکه آبرسانی مواکب در هر ۲ پایانه مرزی خوزستان اجرا و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۱۶
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

محمدرضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید میدانی استاندار خوزستان از پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: خط انتقال آب در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تکمیل ، پمپ ها و مخازن سرویس و تعمیر شده و زیرساخت لازم برای تامین آب شرب باکیفیت و پایدار برای پنج میلیون زائر در این گذرگاه های مرزی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب در مرزهای چذابه و شلمچه هزینه شده است افزود: با اقدام انجام شده وضعیت این ۲ گذرگاه مرزی برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شرایط پایداری از نظر آب و فاضلاب قرار گرفته است.
کرمی نژاد تصریح کرد: چهار مخزن ۵۰۰ مترمکعبی نیز در تاسیسات آبرسانی شلمچه و چذابه احداث می شود تا آب شرب مواکب پایداری لازم را داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه با اجرای شبکه فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه مشکل چندین ساله فاضلاب در این گذرگاه مرزی برطرف شده است افزود: شبکه فاضلاب پایانه مرزی چذابه نیز به منظور جمع آوری پساب تولیدی تکمیل و لایروبی شده و این گذرگاه مرزی در بخش آب و فاضلاب در ایام اربعین هیچگونه مشکلی ندارد.

کرمی نژاد با اشاره به تامین آب شرب زائران حسینی در خارج از پایانه مرزی ایران در مرزهای شلمچه و گذرگاه مرزی «شیب» در همسایگی پایانه مرزی چذابه گفت: آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و شیب عراق نیز تامین شده است تا زائران اربعین در مسیر بازگشت از سفر دغدغه کمبود آب نداشته باشند.

به گزارش بسیج حرکت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ایران روز اربعین حسینی است.

پیش بینی شده اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه کشور به کربلای معلا مشرف شوند که از این تعداد ۲ میلیون زایر از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها