خبرهای داغ:
همدان- مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه در مجموع ۱۸۰ گروه جهادی فعال در سطح شهرستان داریم، گفت: بسیج جامعه پزشکی برنامه ویزیت رایگان را بصورت هفتگی در مناطق محروم و روستا‌ها اجرا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۴۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ حمیدرضا آقابیگی در جمع خبرنگاران ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در مناطق روستایی را یکی از شاخص‌ترین اقدامات سازمان بسیج سازندگی ملایر طی ۶ ماه اخیر برشمرد و اظهار کرد: تا قبل از آن به دلیل عدم معرفی مناسب این صندوق‌ها، مردم اقبال خوبی نسبت به آن‌ها نشان نمی‌دادند.

وی از ایجاد ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه طی مدت یاد شده خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری خیرین در این صندوق‌ها، مردم می‌توانند از وجوه آن‌ها تسهیلات دریافت کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به نقش موثر این صندوق‌ها در اشتغال زایی، مطرح کرد: طی ۶ ماه گذشته ۱۴۰۸ مورد وام بدون نیاز به ضامن، به متقاضیان پرداخت شده است.

وی مبلغ تسهیلات پرداخت شده طی این مدت را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: در حال حاضر موجودی کل این صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار در سطح روستا‌های شهرستان ۳ میلیارد تومان است.

آقابیگی تصریح کرد: به برکت ایجاد این صندوق‌ها طی ۶ ماه گذشته، ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی و ۱۲ تعاونی از جمله قالیبافی، ریسندگی، صنایع تبدیلی و گردشگری ایجاد شده که به طور میانگین در هر کارگاه ۱۰ نفر و در هر تعاونی حدود ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به سوددهی بالای این تعاونی‌ها، بیان کرد: تصمیم داریم تعداد صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار را افزایش دهیم به طوری که در هر روستا حداقل یک صندوق ایجاد شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر در بخش دیگری احداث منازل مسکونی برای نیازمندان توسط گروه‌های جهادی را یکی از قدم‌های مثبت بسیج سازندگی دانست و گفت: ۲۰ منزل در روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر طی شش ماه گذشته افتتاح شده که زمین این منازل توسط خیرین واگذار و به همت گروه‌های جهادی احداث شده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه ناحیه ملایر، کمیته امداد و بنیاد مسکن برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد توسط بسیج سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ واحد از این منازل، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی ۳۰ واحد دیگر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

آقابیگی در ادامه با اشاره به بحران خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ روستا در سطح شهرستان فاقد آب آشامیدنی هستند و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای در فرمانداری مقرر شد با کمک گروه‌های جهادی قنوات ۱۲ روستای بزرگ شهرستان لایروبی شود.

مسئول بسیج سازندگی ملایر با بیان اینکه بسیج سازندگی در سال گذشته لایروبی پنج قنات را انجام داده است، افزود: همچنین امسال ۵۰ سرویس جهیزیه کامل و ۱۰۰ سری کمک جهیزیه به همت خیرین و مردم توسط بسیج سازندگی جمع آوری و تحویل نوعروسان نیازمند شد.

وی از شناسایی بیماران نیازمند و تامین داروی آن‌ها توسط گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: اقشار مختلف بسیج در زمینه‌های مختلف تخصصی از جمله کشاورزی، مهندسی، حقوقی و پزشکی بصورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند.

آقابیگی با بیان اینکه در مجموع ۱۸۰ گروه جهادی فعال در سطح شهرستان داریم، خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی برنامه ویزیت رایگان را بصورت هفتگی در مناطق محروم و روستا‌ها اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون حدود شش میلیارد تومان تسهیلات از طرف بسیج سازندگی در راستای اشتغال زایی به محرومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات