به همت سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری انجام شد:
همزمان با تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، از سند کارگروه جهاد تبیین تدوین شده توسط سازمان بسیج اساتید استان رو نمایی شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۹۳۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سند کارگروه فرهنگی و اجتماعی جهاد تبیین که در آن وظایف اقشار مختلف بسیج و دیگر ادارات و سازمان ها پیرامون امر جهاد تبیین مشخص شده بود، پس از بحث و بررسی و دریافت نظریات و پیشنهادات سایر اعضاء به تصویب رسید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این نشست افزود: این سند یک منشور مهم و ارزشمندی است و می‌تواند در تحقق جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب موثر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این جلسه، تبیین را برای همه عرصه ها لازم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین  نکونام افزود: زمانی که جهاد تبیین مطرح می‌شود باید متناسب با مقتضیات زمان و مکان باشد و هرچند یک تکلیف عمومی و همگانی است اما برخی دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب مصادیق خاص و اولویت‌دار دارد، افزود: این سند نباید در قالب موضوعات نظری باشد و باید عملیاتی باشد و مصادیق آن در جامعه به خوبی مشخص شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی هر ۲ ماه یکبار گزارشی از روند اجرایی کردن این سند باید ارائه دهد.

برپایی موکب های اربعین، پرداختن به مسایل فرهنگی از سوی دستگاه ای اجرایی و نظارت بر نحوه نامگذاری ها در استان، انتقاد از  عملکرد ضعیف رسانه های استان در خصوص مشکل کم آبی در شهرکرد، از دیگر بخش های سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین  نکونام در انتقاد از عملکرد رسانه ای در بحث بحران آب ، اظهار کرد: رسانه‌ای کردن این مشکل در حد مطلوب نبود چراکه باید مطالبات به حق مردم به درستی مطرح و از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی مسئولان نیز گزارش‌های بیشتری تهیه می شد تا مردم امیدوار شده و از سوی دیگر رسانه‌های دشمن خلع سلاح شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بسیاری به مسئولان اجرایی استان شده است که مشکل آب شرب شهرکرد را هر چه سریع‌تر برطرف کنند چراکه مردم در ۱۰ روز گذشته با سختی فراوانی روبرو شدند.

ارسال نظرات