خبرهای داغ:
بسیج حضور آگاهانه و فعال در همه عرصه ها،

گزارشی از فعالیت‌های پایگاه نمونه استانی مقداد شاهرود

شاهرود_ فرمانده پایگاه نمونه استانی مقداد شاهرود با تاکید بر تعامل بسیج و هیات امنا و امام جماعت در موفقیت‌های این پایگاه گفت: اولین قرارگاه حافظان سلامت استان در این پایگاه شکل گرفت و گروه جهادی برتر کشور شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۳۰
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

گزارشی از فعالیت‌های پایگاه نمونه استانی مقداد شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، حمید عجم در نشست با خبرنگاران شهرستان شاهرود در محل پایگاه مقداد حوزه بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب (ع) در مسجد امام علی (ع) شهرک بهارستان شاهرود به مناسبت روز جهانی مسجد با بیان اینکه این پایگاه در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد، افزود: این پایگاه در مدت فعالیت کم خود توانسته است فعالیت‌های خوبی را انجام دهد و رتبه برتر پایگاه‌های استان سمنان را کسب و گروه جهادی این پایگاه نیز نمونه کشوری شده است.
او با اشاره به جذب ۴۳۴ بسیجی به پایگاه که ۱۴۹ نفر آنه عضو فعال هستند به فعالیت‌های این پایگاه و گروه جهادی آن در ایام شیوع کرونا پرداخت و افزود: در آغاز شیوع این ویروس منحوس بسیجیان پایگاه خودجوش وارد صحنه شده و با ضدعفونی، تهیه دارو برای بیماران و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی در سطح این محله فعالیت خود را آغاز کردند.
فرمانده پایگاه بسیج نمونه استان سمنان با اشاره به دستور مبنی بر تشکیل قرارگاه حافظان سلامت در سطح استان گفت: اولین قرارگاه حافظان سلامت در استان سمنان در پایگاه مقداد شکل گرفت و تعاملات گسترده با مراکز بهداشت، دایر کردن خط چهار شماره برای کمک به مردم و اطلاع رسانی در زمینه این ویروس انجام کهشبانه روزی ۱۰ نفر از خواهران بسیجی پاسخگوی مردم بودند.
گزارشی از فعالیت‌های پایگاه نمونه استانی مقداد شاهروداو ادامه داد: در راستای این قرارگاه شناسایی بیماران کرونایی، تهیه امکانات بهداشتی برای میتلایان به کرونا و حتی حضور آمبولانس برای خدمت رسانی به بیماران و مراقبت در دوران نقاهت در نقاهت گاه شاهرود را انجام می‌داد.
عجم اضافه کرد: خرید منزل، امورات بانکی و معیشتی مبتلایان به کرونا توسط بسیجیان برای قطع زنجیره کرونا انجام شد و حتی مبتلایان برای درمان نیز توسط بسیجیان به مراکز درمانی منتقل می‌شدند و در طول سه هفته در منطقه غرب شاهرود با این اقدامات سطح بیماری پایین آمد.
او با اشاره به بررسی‌ها در خصوص علل وجود مبتلایان فراوان در غرب شاهرود گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد ۴۲ درصد کارمندان بیمارستان امام حسین (ع) در این شهرک زندگی می‌و، چون هر روز تست می‌دادند آمار مبتلایان نسبت به سایر نقاط شهرستان بالا بود.
فرمانده پایگاه بسیج مقداد شاهرود با اشاره به زندگی کارگران فصلی در این منطقه گفت: در حمایت از این قشر، بسته‌های معیشتی به آنان اهدا می‌شد و مبتلایان نیز معیشتشان تا یک ماهه به همت خیرین تامین می‌شد.
عجم با ارائه آماری از برنامه‌های انجام شده در مدت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در این مدت ۳۹۰۰ تماس ثبت شد و ۱۲۰۰ بسته معیشتی با ارزش هر بسته ۴۲۰ هزار تومان تهیه و اهدا شد و ۵۸۰۰ پرس غذای گرم نیز به خانواده مبتلایان اهدا گردید.
گزارشی از فعالیت‌های پایگاه نمونه استانی مقداد شاهروداو با تاکید بر اینکه در دوران کرونا تست کرونا در این منطقه شهر در منزل انجام شد و مبتلایان تحت پوشش کامل این قرارگاه پایگاه محور بسیج بودند، افزود: با تمام این اقدامات و تلاش و همکاری فراوان فرمانده حوزه و بسیج جامعه پزشکی و حضور خودجوش بسیجیان، کسی درگیر ویروس منحوس کرونا نشد.
فرمانده پایگاه بسیج نمونه استان سمنان با تاکید بر وفاق و همدلی بین مسجد و پایگاه و امام جماعت و هیات امنا در پیش برد اهداف محله به مشکل اعتیاد در این شهرک اشاره کرد و افزود: خانواده‌های زیادی به ما مراجعه می‌کردند که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کردند و در این راستا با برنامه ریزی و قرارداد با کمپ ترک اعتیاد ۱۹ نفر در سال ۱۴۰۰ پاک شدند و به آغوش خانواده بازگشتند و چهار کارگاه آموزشی نیز با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان در راستای آگاهسازی انجام که استقبال خوبی شد و بسیار مفید و اثرگذار برای خانواده‌ها و بسیجیان بود.
او با تاکید بر تعامل با دستگاه‌های اجرایی و مسئولین در راستای حل مشکلات محله تصریح کرد: گروه جهادی پایگاه مقداد در سطح شهرستان شاهرود فعالیت دارد و در شهرک بهارستان، پردیس، پشت بسطام و طرود و خارتوران بیارجمند برنامه‌های را برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم کمک کنیم.
عجم ادامه داد: گروه جهادی پایگاه خالصانه کار می‌کنند و در حسین آباد پشت بسطام یک خانه برای نیازمند ساخته شده و نقاشی مدارس در دهستان طرود و ساخت دو مجموعه تجاری در جنب مسجد برای درآمد مسجد نیز در حال انجام است.
گزارشی از فعالیت‌های پایگاه نمونه استانی مقداد شاهروداو اضافه کرد: این گروه جهادی در روستای پل ابریشم میامی و در کمک به سیل زدگان لرستان دو مرحله فعالیت داشته اند.
عجم به مسجد امام علی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: این مسجد ۲۸ سال قبل کلنگ زنی شد و از پنج سال پیش شروع به ساخت شد و گروه جهادی بسیار در سازندگی مسجد کمک کردند و فضای مورد نیاز مسجد ساخته شد.
عجم با اشاره به تشکیل قرارگاه شهرستانی رسول اکرم (ص) و کمیسیون هیأت امنا در سطح شهرستان در تعیین هیأت امنا اظهار کرد: با این اقدامات اکنون اختلافات بسیار کمی در سطح مساجد و بسیج و هیات امنا وجود دارد و کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.
فرمانده پایگاه بسیج نمونه استان سمنان با بیان اینکه از زمان تاسیس پایگاه، بین هیأت امنا و امام جماعت مسجد و بسیج تعامل بسیار بالایی وجود داشته و دارد، افزود: در کلیه برنامه‌های اجرایی همه ارکان مسجد و بسیج حضور دارند و جوانان جذب مسجد و پایگاه شدند و همه با یک هدف با امام جماعت و هیأت امنا و بسیج پیش می‌رویم و اختلاف نظری وجود ندارد.
او با بیان اینکه تجربیات ما در کرونا جمع بندی و در یک مجلد در سپاه ناحیه شاهرود چاپ شده تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند، اظهار کرد: کار پژوهشی در قرارگاه حافظان سلامت و تجربه نگاری انجام شده است و بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این راستا خیلی کمک کردند و این تجربیات را در سطح شهرک و شهرستان انجام و ثبت کردیم.
عجم با تاکید بر توجه به اشتغالزایی برای جامعه و بسیجیان شهرک، گفت: به فرموده رهبر انقلاب جوان، مومن، انقلابی و پای کار باید تربیت کرد و در این راستا این جوانان را تلاش می‌کنیم مشغول کار نماییم و جذب ادارات و ارگان‌ها و مشاغل مختلف شوند که تاکنون هم چنین بوده است.
گزارشی از فعالیت‌های پایگاه نمونه استانی مقداد شاهروداو به رسانه محله و انعکاس مشکلات شهرک و مطالبه گری از مسئولین نیز اشاره کرد و گفت: بسیج در این راستا در همه عرصه‌ها تلاش می‌کند و بسیجیان خالصانه در تلاش هستند، اما فقط بسیج به تنهایی نمی‌تواند تلاش کند و بقیه دستگاه‌ها نیز باید در کنار مردم کمک کنند.
عجم به موضوع فرزندآوری و ازدیاد نسل نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در این زمینه نیز باید فرهنگ سازی شود تا نیروی کارآمد و متعهد برای آینده نظام داشته باشیم.
در این نشست که مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود و فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب (ع) و مسئول بسیج رسانه شرق استان حضور داشتند، کلیپی از فعالیت‌های پایگاه بسیج نمایش داده شد.بسیج رسانه شرق استان انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها