ظرفیت و امکانات راهیان نور تا پایان مراسم اربعین در اختیار زائران حسینی قرار می گیرد و این زائران می توانند از وسایل و امکاناتی همچون اردوگاه ها، یادمان ها استفاده کنند.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۷۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه قرارگاه استقبال از زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی که امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی یکی از بزرگترین و باشکوه ترین تجمعات شیعیان جهان است، گفت: همه ساله، شیعیان با حضور میلیونی خود در مراسم اربعین حسینی حماسه حضور و همدلی خود را به رخ جهانیان می کشند که این اتفاق حماسه بی نظیر و قدرت نمایی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه حضرت قائم (عج) خود را با نام فرزند امام حسین (ع) به جهانیان معرفی می کنند گفت: با دیدن صحنه اربعین چنان فضایی در دنیا حاکم می شود که مردم چنان شناختی از امام حسین (ع) پیدا می کنند که حضرت این کد را اعلام می کند که در همه جای دنیا شناخته شده است و اربعین کار کردن در راستای ظهور و سهیم شدن در آن است که در هر صورت که بتوانیم کمک کنیم مورد لطف خداوند قرار خواهیم گرفت.

سردار قریشی بیان داشت: پیش بینی ها در خصوص اربعین نشان از حضور گسترده مردم در مراسم است و با توجه به گرمای شدید در این فصل و عدم آشنایی بعضی از مردم در ارتباط با این مراسم و مشکلات بهداشتی، آب آشامیدنی و ... نیاز به پیش بینی ویژه ای دارد که با پای کار آوردن دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی در کنار بسیج و سپاه تلاش شود که ان شاءالله مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

فرمانده قرارگاه استقبال از زائرین غیر ایرانی اربعین افزود: زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی که از ایران برای رسیدن به عتبات استفاده می کنند نگاه ویژه‌ای به ایران دارند و ایران را کشور مقدسی می دانند و ما باید هم از نظر امنیت وهم تکریم شایسته از این عزیزان مراقبت های لازم را داشته باشیم از زمان ورود تا خروج آن ها از ایران باید با تمام وجود میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: پیش بینی ورود زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی از هفت پایانه مرزی درشش استان در دستور کار است که تلاش شده با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای زائران ایرانی و غیر ایرانی در مراسم اربعین حسینی، قدم خوبی برداشته شود تا مورد رضایت این زائران قرار بگیرد. امیدواریم با هماهنگی و هم افزایی شاهد برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی باشیم.

سرتیپ قریشی تاکید کرد: ظرفیت و امکانات راهیان نور تا پایان مراسم اربعین در اختیار زائران حسینی قرار می گیرد و این زائران می توانند از وسایل و امکاناتی همچون اردوگاه ها، یادمان ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: همه زیرساخت های لازم برای راهیان نور غرب فراهم است که هم راهیان نور عمومی و هم دانش آموزی از آن بهرمند شوند و با توجه به ورود ماه مبارک رمضان به ایام تعطیلات نوروز زمان پیک راهیان نور به دوره تابستان و راهیان نور غرب منتقل شود.

ارسال نظرات