خبرهای داغ:

ثابت شدن روند افزایشی ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان/ضرورت واکسیناسیون

شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: شرایط کنونی موارد مراجعه، ابتلا و بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی طی چند روز گذشته روند افزایشی نداشته و ثابت است.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۶۶
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

ثابت شدن روند افزایشی ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان/ضرورت واکسیناسیونبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی اظهار کرد: اکنون روند مراجعه موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا به نسبت ۲ هفته گذشته به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ثابت مانده است.
او ثابت شدن روند مراجعه مبتلایان را قابل اعتماد ندانست و افزود: هم اکنون ۳۹ بیمار کووید-۱۹ در بخش‌های عادی و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.
شیبانی در خصوص وضعیت واکسیناسیون جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: وضعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم به نسبت خوب است، اما نوبت‌های سوم و به ویژه چهارم راضی کننده نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر همه نوع واکسن در مراکز درمانی و تجمیعی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به آمادگی کامل مراکز تزریق واکسن در شهرستان‌های شاهرود و میامی مردم از این فرصت استفاده کنند و نوبت‌های تزریق واکسن خود را کامل نمایند.
او تزریق دُز یادآور پس از طی شدن ۶ ماه از آخرین تزریق را ضروری خواند و افزود: افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آن‌ها می‌گذرد به مانند کسی می‌ماند که تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده است.
شیبانی با بیان اینکه تکمیل دوره‌های واکسیناسیون ضروری است، گفت: استفاده از ماسک موثر به طوری‌که زیر بینی و چانه قرار نگیرد و همچنین پرهیز از حضور در تجمعات غیر ضروری مورد تأکید است.
هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها