فرمانده سپاه جلفا:

مساجد، خط مقدم مقاومت در جنگ نرم دشمن است

تبریز- فرمانده سپاه جلفا گفت: دشمنان برای تخریب فرهنگی برنامه‌ریزی وسیعی کرده‌اند که باید خط مقاومت فرهنگی با محوریت مساجد ایجاد شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۸۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کریم خوش ترکیب، فرمانده سپاه جلفا در همایش مشترک ائمه جماعت، هیات امنای مساجد و فرماندهان حوزه و پایگاه هادیشهر، افزود: دشمنان برای تخریب فرهنگی برنامه‌ریزی وسیعی کرده‌اند که باید خط مقاومت فرهنگی با محوریت مساجد ایجاد شود.

وی اضافه کرد: امام امت بار‌ها بر اهمیت اجتماع و حضور فعّال در مساجد تأکید داشته و آن ‏را موجب تقویت اسلام و نظام مى‏ دانستند و مساجد را مرکز حرکت‏ هاى اسلامى معرّفى کرده و فرموده اند: «ای ملّت، مسجد‌های خودتان را حفظ کنید. بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند».

خوش ترکیب یادآور شد: از دل این مساجد، شجره طیّبه بسیج رویید و پایگاه‌های بسیج مساجد با حضور میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار، مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی شد.

فرمانده سپاه جلفا مساجد را تنها مکانی عنوان کرد که تمام عناصر و اجزای آن وحدت آفرین بوده و نمادی از همبستگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است.

خوش ترکیب ادامه داد: بسیج که از بدو تولد در دامان مسجد رشد و تعالی پیدا کرده به یقین به ظرفیت های بی نظیر سنگر انقلاب می نگرد و معتقد است راه برون رفتِ بسیاری از مشکلات ، بازگشت به مساجد است. از این رو بسیج در تبعیت از منویات مقام معظم رهبری خود را مطیع مسجد دانسته و با پرچم مسجد محوری و دست در دست روحانیت به تربیت نسل مومن انقلابی و همچنین خدمتگزاری مردم انقلابی ایران از پایگاه مساجد مشغول است.

وی گفت: آن گونه که مسجد مهم ترین پایگاه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و اعتقادی مردم انقلابی در نهضت عاشورایی امام راحل و سنگر اجتماعات رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بوده است، امروز نیز این مکان مقدس، سنگر بزرگ اجتماعات رزمندگان جبهه نرم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی در برابر استکبار جهانی است.

فرمانده سپاه جلفا در پایان سخنان خود گفت: ملت حسینی و انقلابی ایران اسلامی باید از تمام ظرفیت‎های معنوی و اجتماعی مساجد برای ترویج تفکر ناب اسلامی براساس رهنمودهای امام راحل و رهبر انقلاب بهره مند شوند و رازِ پیروزی نهایی را تنها در اتکا به فرهنگ اسلامی در بستر مساجد اسلامی همراه با روحیه انقلابی و ولایی بدانند.

ارسال نظرات