امام‌جمعه آبدان:

مسجد محل کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد

امام جمعه آبدان با تاکید بر تقویت فعالیت‌ها در مساجد گفت: مسجد باید محل کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۷۵
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

مسجد محل کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،حجت الاسلام محمود کارگر صبح پنجشنبه در نشست با فعالان مساجد اظهار داشت: مسجدی که ساخته می‌شود باید مانند یک انسان عالم، بزرگوار و مورد احترام قرار گیرد. ما باید آنقدر به مسجدی آمد و رفت داشته باشیم که مسجد را خانه خود بدانیم.

 

وی با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و آتش زدن آن در سال ۱۳۴۸ شمسی افزود: در مقابل این جریان که در مسیر تخریب مسجد و خانه خدا تلاش می‌کردند، جریان ناب اسلام قرار دارد که معتقد است مسجد محل آغاز همه حرکت‌ها است.

 

حجت الاسلام کارگر به کمبود مساجد در سطح کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر این مساجد موجود هم مشکلاتی از جمله وسایل سرمایشی و گرمایشی و میدان ندادن به جوانان دارند که با وجود این مشکلات رغبت برای حضور در مساجد کمتر می‌شود.

 

امام جمعه آبدان افزود: کارهای ما در مسجد باید برای خدا باشد، مسجد باید محل کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، معنویت در مسجد باید بیشتر شود، هر مسجد یک شورای حل اختلاف داشته باشد، هر مسجدی صندوق خیریه داشته باشد تا به نیازمندان محله کمک شود، بصیرت در مسجد باید گسترش یابد و در مسجد باید به جایگاه بانوان توجه ویژه شود.

 

در ابتدای این نشست تعدادی از اصحاب مسجد به بیان مشکلات و مسائل مربوط به مسجد پرداختند. همچنین امام جمعه و بخشدار آبدان به برخی سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات