خبرهای داغ:
امیر عبداللهیان در جریان سفر به آفریقا:

دولت سیزدهم در بحث روابط با آفریقا تأکید دارد

وزیر امور خارجه کشورمان سیاست خارجی دولت سیزدهم را تأکید بر روابط با آفریقا برشمرد و روابط تاریخی و فرهنگی زنگبار با ایران را زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دانست.
کد خبر: ۹۴۵۳۵۴۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورما با رئیس جمهور زنگبار دیدار و در خصوص روابط کشورمان با این جمهوری گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با حسین مووینی، رئیس جمهور زنگبار، بر آمادگی ایران جهت تسهیل حضور فعالین اقتصادی کشورمان در زنگبار تأکید کرد.

امیرعبداللهیان سیاست خارجی دولت سیزدهم را تأکید بر روابط با آفریقا برشمرد و روابط تاریخی و فرهنگی زنگبار با ایران را زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های تجاری، دانشگاهی، صنعتی و بین شهری ایران با زنگبار را از جمله موضوعات مستعد همکاری دانست.

گفتنی است، امیرعبداللهیان در پایان، دعوت رسمی جناب آقای رئیسی از رئیس جمهور زنگبار را به طرف زنگباری ابلاغ کرد.

حسین مووینی، رئیس جمهور زنگبار ضمن خوشامدگویی و قدردانی از سفر وزیر خارجه کشورمان و هیات همراه به زنگبار، از توسعه روابط زنگبار در موضوعات مورد اشاره وزیر خارجه کشورمان استقبال نموده و آمادگی کامل خود را جهت تسهیل حضور شرکت‌های ایرانی در زنگبار اعلام نمود.

وی همچنین از دعوت رئیس جمهور کشورمان جهت دیدار از ایران تشکر و استقبال کرده و از برنامه ریزی جهت انجام این سفر در ماه‌های پیش رو خبر داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار