به همت سازمان بهزیستی استان زنجان صورت گرفت

افتتاح نهمین پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان در زنجان

زنجان - مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح نهمین پایگاه غربالگری شنوایی سنجی نوزادان در سطح استان و چهارمین پایگاه در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سالجاری با اجرای برنامه غربالگری شنوایی تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ نوزاد غربال شده اند.
کد خبر: ۹۴۵۴۱۲۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان ؛سلمان حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان ویک پایگاه تشخیصی (کلینیک مطهری) دراستان زنجان فعال هستند  که ۴ پایگاه در شهرستان زنجان، ۱ پایگاه در شهرستان ابهر، ۱ پایگاه در شهرستان خرمدره، ۱ پایگاه در شهرستان خدابنده، ۱ پایگاه در شهرستان ماهنشان و ۱ پایگاه در شهرستان طارم نوزادان تازه متولد شده را از نظر سلامت شنوایی غربال می کنند.

افتتاح نهمین پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان در زنجان

 

وی با بیان اینکه دو پایگاه در شهرستانهای زنجان و ابهر غربال کودکان ۳ تا ۵ سال را با دستگاههای ادیومتری تیمپانومتری انجام می دهند، تصریح کرد: پایگاههای غربالگری شنوایی موظف هستند علاوه بر غربال نوزادان، نسبت به پیگیری کودکان ونوزادان ارجاعی اقدام نموده و نوزادان مشکوک پس از تشخیص به امورتوانبخشی معرفی می شوند وپس از شرکت در کمیسیون و تشکیل پرونده، درصورت نیاز به سمعک یا کاشت حلزون کمک هزینه دریافت می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: آزمونهای غربالگری برای نوزادان بصورت انجام تست OAE برای کلیه نوزادان متولد شده وانجام تست  AABR برای کودکان ارجاعی و  دارای عوامل خطر با دستگاههای کوچک و بدون درد و خطر، در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می کند انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۵۳۵  نوزاد غربال و تعداد ۴۳ نوزاد به مرحله تشخیص مراجعه و برای ۴ نوزاد اقدامات مداخله ای انجام گردید.

ارسال نظرات