سرگردانی مسافران پروازهای نجف در ترمینال فرودگاه
حاج جمال دستور، یکی از زائران سفر اربعین در تماس با خبرگزاری بسیج؛ با انتقاد از بی برنامگی و عدم نظارت مسئولان وزارت راه و ترابری بر عملکرد شرکت های هواپیمایی، اظهار داشت: حدود دو هفته پیش بلیط هواپیما به مقصد نجف را برای تاریخ دوازدهم شهریور به مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان رزرو کردیم اما با توجه به شرایطی که به دلیل بروز درگیری میان طرفداران مقتدا صدر و دولت عراق روی داد ، اوضاع امنیتی این کشور متشنج شد و کلیه سفرها به مقصد عراق کنسل شد .
به دنبال این اتفاقات، شرکت هواپیمایی با ما تماس گرفت و اعلام کرد که پروازهای تهران- نجف کنسل شده است و هزینه پرداختی را عودت داده و به حساب ما برگشت دادند. این درحالی است که قبل از واریز پول بلیط به حساب ما، اوضاع در عراق به حالت عادی برگشته بود.
اما متاسفانه شرکت هواپیمایی با سوء استفاده از شرایط موجود، وقتی که ما دوباره اقدام به خرید بلیط کردیم، بلیط روز سیزدهم را با 500 هزار تومان افزایش به مبلغ 5 میلیون تومان به ما فروخت.
آقای دستور افزود: بی برنامگی شرکت های هواپیمایی به اینجا ختم نمی شود بلکه روزی که به ما بلیط جدید فروختند اعلام نکردند که باید به ترمینال سلام مراجعه کنیم و ما هم طبق سنوات گذشته به فرودگاه پروازهای خارجی رفتیم اما خیل عظیمی از مسافران در سالن سرگردان بودند و بعد از دوندگی های زیاد و اعتراض مسافران، مسئولان اتوبوس های رایگان برای انتقال مسافران به ترمینال سلام اعزام کردند.
وی با اظهار تاسف از اتفاقاتی که در روزهای اخیر در خصوص فروش بلیط به زائران کربلا رخ داده است، گفت: در حالی که بسیاری از مردم عراق و هموطنان استانهای مرزی کشورمان حتی کودکان به احترام زائران امام حسین(ع) از کوچکترین خدمات به زائران از ماساژ پای زائران گرفته تا توزیع اقلام خوراکی، دریغ نمی کنند ؛ و هرکس درحد وسع و توانایی خود از یک لیوان آب گرفته تا حتی توزیع دستمال کاغذی و باد زدن مسافران با یک تکه مقوا، خود را در ثواب این رویداد بزرگ مذهبی سهیم می کنند، جای تعجب است که برخی افراد و شرکت ها خواسته یا ناخواسته مردم را به زحمت می اندازند و کام زائران اربعین را تلخ می کنند.