دادستان اراک:

ترخیص ۵۰ میلیارد مواد اولیه آذراب از گمرک/هپکو همچنان درگیر چالش واردات

قربانی گفت: در بحث رونق تولید، دستور ترخیص مواد اولیه شرکت آذراب به ارزش ۵۰ میلیارد تومان صادر شد که در رونق تولید شرکت موثر است.
کد خبر: ۹۴۵۵۹۹۰
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ولی الله قربانی دادستان اراک امروز چهارشنبه در شورای قضایی استان مرکزی که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با تاکید بر کاهش شدید معوقات کارگری و اعتراضات و تجمعات کارگری در استان، گفت: متاسفانه در بحث سهامداری شرکت ها از جمله آذراب و هپکو با چالش هایی روبرو هستیم که مدیریت را دچار مشکل کرده است، هپکو امروز درگیر چالش واردات کالاهای مشابهی است که توان ساخت آن در شرکت وجود دارد. در واقع به دلیل واردات ماشین آلات دست دوم بدون ثبت سفارش، معادن تمایلی به خرید محصولات هپکو ندارند و از طرفی باید بحث ضمانت نامه بانکی و تسهیل در امر تولید را نیز دنبال کرد.

وی تصریح کرد: شرکت کمباین سازی با کمبود نقدینگی روبروست، مصوبه اخیر بانک کشاورزی مبنی بر تولید کمباین و سپس فروش آن به کشاورز باعث مشکلاتی در این شرکت شده است در حالی که پیش از این ثبت سفارش و پرداخت بخشی از بهای کمباین از سوی کشاورز انجام می گرفت و سپس کار تولید دستگاه آغاز می شد.

قربانی با تاکید بر اینکه کمپ ماده ۱۶ در استان باید راه اندازی شود که این امر کاهش سرقت های خرد را به دنبال خواهد داشت، گفت: بودجه سازمان اموال تملیکی متمرکز است و امروز محیط مناسب برای نگهداشت کالاها در استان وجود ندارد.

وی گفت: مهمترین گلوگاه فساد، نظارت بر معادن است. قانون معادن به شکلی است که نظارت بر معادن از طریق مهندس ناظر مورد تایید سازمان صمت انجام می شود که باید اصلاح شود.

دادستان مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه اخیرا مزایده ۲۳۰ هزار تن سنگ معدن دپو شده بهمراه معدن بیچار محلات گفت: از این مزایده استقبالی نشد و هفته آینده واگذاری آنها به کمیته امداد انجام می شود. نارضایتی نسبت به آلودگی هوا و مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند در زمستان را نیز از سوی شهروندان شاهدیم و لازم است که نسبت به تامین گاز این مجموعه صنعتی در زمستان اقدام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار