خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند:

انتشار کتاب «جلال» سرآغاز یک حرکت فرهنگی است

همدان-فرماندار نهاوند با اشاره به انتشار کتاب «جلال» گفت: امیدوارم انتشار این کتاب سرآغاز یک حرکت فرهنگی برای معرفی سایر شهدای گرانقدر شهرستان باشد.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۶۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ضرغام احمدوند در آیین رونمایی از کتاب «جلال»، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام  اربعین حسینی اظهار داشت: شهید قربانی از جمله شهدای والا مقامی است که آنچنان که باید و شاید حق وی ادا نشده است.

وی افزود: ما وظیفه داریم برای آگاهی نسل جوان این شهدای گرانقدر را که از جوانی،خانواده و زندگی خود برای دفاع از دین و وطن ایثارگرانه گذشتند به آنان معرفی کنیم.

فرماندار نهاوند یادآور شد: انتشار (کتاب جلال) زندگینامه شهید جلال قربانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم انتشار این کتاب سرآغاز یک حرکت فرهنگی برای معرفی سایر شهدای گرانقدر شهرستان باشد؛ انتشار این کتاب‌ها یکی از بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است.

وی گفت: مهمترین موضوع در هر جامعه بحث فرهنگ آن جامعه است که با فرهنگ کتابخوانی می‌توان بسیاری از مشکلات آن جامعه را حل کرد، اگر سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم اثر آن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندگی خود خواهیم دید.

احمدوند گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری به ازای اینکه کتاب و کتابخوانی از الزامات و وظایف خودمان است باید آن را از واجبات زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود:خسارت اصلی در جامعه  امروزی کتاب نخواندن و ارتباط برقرار نکردن در بحث کتابخوانی است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه باید کتابخوانی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی را یک دغدغه بدانیم، بیان کرد: ایجاد بستر مناسب، پیشرفت فکری و ارتقای سطح فرهنگی از برنامه‌های زیر بنایی هر جامعه برای توسعه و ترقی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: رونمایی از کتاب «جلال» می‌تواند گام مثبت فرهنگی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و این شهید بزرگوار و مسیر نورانی شهدای بزرگوار باشد .

فرشته سوری نویسنده کتاب جلال نیز در حاشیه این جلسه گفت: آنچیزی که در کتاب جلال به آن پرداختیم زندگینامه شهیدجلال قربانی است، ما سعی کردیم داستان جلال را در چهل روز شهادتش ورق بزنیم.

گفتنی است؛ تولد، کودکی، نوجوانی، جوانی و شهادت شهید جلال قربانی از جمله موضوعات کتاب «جلال» است.

در پایان این مراسم از کتاب «جلال» رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات