خبرهای داغ:

مسئول بسیج جامعه زنان کشور: حضرت زینب(س) فرمانده جهاد تببین قیام عاشورا/ قرار گرفتن زن در مدار اصلی، عامل مهم ترین تحولات تاریخی است/ارائه خدمات متنوع فرهنگی و رفاهی به زائرین اربعین حسینی توسط بسیج جامعه زنان استان های کشور

مینا بیابانی در پیاده روی اربعین حسینی در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار طنین یاس ضمن اشاره به اهمیت حضور بانوان در مراسم اربعین حسینی، گزارشی از فعالیت های بسیج جامعه زنان استان های کشور به زائرین حسینی ارائه داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۳۶۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- - مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در گفت وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سؤال که بنابر گفته همه دست اندرکاران اربعین حسینی ، امسال بیش از آنچه انتظار می رفت مردم در این مراسم شرکت کرده اند، به نظر شما دلیل این میزان دلدادگی و اشتیاق برای حضور که بیشتر هم بصورت خانوادگی است،چه می تواند باشد ؟ گفت: اربعین جریانی اعتقادی و فرهنگی در مسیر تمدن سازی اسلامی است . اربعین نفی فرهنگ غربی و حرکتی رو به جلو برای ایجاد جهانی همگرا با ارزش های ناب انسانی و اسلامی با محوریت تعاون و برادری دوستی و محبت در بین انسان ها و نفی فردگرایی است.
وی ادامه داد: اربعین یک جریان جهانی فارغ از قومیت ملیت دین و مذهب و جغرافیا ست که همه انسان ها ی آزاده را به خود می خواند.
*اربعین تداوم جریان حماسه عاشورا و شتاب دهنده تحقق عصر ظهور است
مسئول بسیج جامعه زنان کشور، اهمیت اربعین حسینی را در تداوم جریان حماسه عاشورا بسیار زیاد دانست و افزود: اربعین تداوم جریان حماسه عاشورا و ایجاد تمدن نوین اسلامی و شتاب دهنده برای رسیدن به عصر ظهور است. برای شتاب دادن به این جریان و رسیدن به نقطه مطلوب که همان زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء می باشد همه ما وظیفه داریم تا از هر تلاشی فروگذار نباشیم .
بیابانی ادامه داد: لذا بسیج جامعه زنان در سراسر کشور سعی دارد در این مسیر تمدن ساز هم قدم و همراه با همه مردم آزاده جهان سهمی از این اقدام ارزشمند را عهده دار گردد و به همین منظور برای برپایی هر چه بهتر مراسمات این ایام چه در درون شهرهای ایران اسلامی و چه در کشور عراق برنامه های ویژه ای را انجام داده است.
وی، درباره اهمیت حضور زنان در این حرکت معنوی با بیان اینکه «مراسم اربعین، رویداد عظیم فرهنگی است»، گفت: زنان در این حرکت معنوی که کارکردهای تربیتی، اجتماعی و سیاسی بزرگی به همراه دارد، نقش های مهم و زیادی بر عهده دارند.
*اربعین انسجام بخش ملت دررویایی با استکبار جهانی
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به اینکه، اربعین رویدادی است که باعث انسجام ملت و رویارویی با استکبار جهانی می شود، افزود: «بانوان باید نقش آفرینی بسیار خوبی در امور فرهنگی داشته باشند یکی از بحث های مهم، توجه کردن به الگوهای اسلامی برای پیشبرد موضوعات فرهنگی و ترویج حجاب در جامعه است.»
بیابانی، توجه به شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان یک الگوی محکم در مقابل استکبار، معرفی شخصیت حضرت زینب (س) به عنوان اسوه تمام عیار معرفت و استقامت و تبیین مؤلفه های سبک زندگی را از دیگر کارکردهای اربعین حسینی برشمرد.
* حضرت زینب(س) عزتمندانه وارد جهاد شد
وی با بیان اینکه «حضرت زینب(س) عزتمندانه وارد جهاد شد»، گفت: مسیر اربعین جایگاهی است که می توان فهمید ؛ چطور حضرت زینت (س) در جهاد تبیین قدم گذاشتند و در این مسیر پیروز شد، ایشان با جهاد تبیین، تعبیر پیروزی خون بر شمشیر را تعریف و تبیین کردند.
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) چنان محکم و مقتدر در بارگاه ابن زیاد ایستادند که جایگاه اسیر و حاکم عوض شد، گفت: این موضوع از روح بزرگ حضرت زینب(س) نشأت می گیرد .
وی تأکید کرد: ارادت فوق العاده ی در بین مردم نسبت به ایشان وجود دارد چرا که حضرت زینب (ع)موضع مقتدرانه ای را ایجاد کردند.
*مقابله با ظلم و فساد مهم ترین هدف قیام عاشورا
بیابانی مهم ترین اهداف قیام عاشورا را «مقابله با فساد و ظلم »دانست و گفت:« در این مسیر حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا همان روش و رفتاری را در پیش گرفتند که اگر امام حسین(ع) بود همان طور عمل می کرد از این رو می توان گفت: حضرت زینب (س) با در کنار امام حسین (ع) قرار گرفتن، برای مقابله با مظاهر ظلم و ستم قیام کردند.»
جهاد تبیین حضرت زینب(س) رسوا کننده اسکتبار زمان
وی ، ادامه داد: در جریان اربعین حضرت زینب سلام الله علیها استکبار زمان خود را چنان به چالش کشیدند و با جهاد تبیین و روشنگری خود آنان را رسوا نمودند که همه روایت های جعلی دشمن در نزد افکار عمومی رنگ باختند و روایت های صادق و دقیق مخدره زینب کبری سلام الله علیها جایگزین آن شد. حضرت زینب سلام الله علیها فرمانده جنگ نرم در حادثه عاشورا بودند و نقش آفرینی ایشان بعنوان فرمانده جهاد تبیین از پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آغاز شد. در واقع امام حسین و حضرت زینب سلام الله علیهما یک راهبرد را در دو بخش تدوین کردند که راهبرد نظامی و جنگ سخت توسط امام حسین علیه السلام و بخش راهبرد نرم و روشنگری که همان عملکرد رسانه ای و انتقال پیام قیام اباعبدالله علیه السلام بود توسط حضرت زینب سلام الله علیها عملیاتی شد. و به تعبیر مقام معظم رهبری مد ظله العالی می توان حرکت حضرت زینب سلام الله علیها را چنین ترسیم کرد که ایشان حجب و عفاف زنانه را به پیروزی عزتمندانه و جهاد بزرگ تبدیل کرد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره فعالیت های بسیج جامعه زنان در امر جهاد تبیین گفت :در این ارتباط شبکه های بسیار مناسبی را در سطح کشور داریم که به صورت مجازی وحضوری، محتواهای فرهنگی با موضوعات خاص جمعیت، تربیت نسل انقلابی، تحکیم خانواده ، ازدواج ، اشتغال بانوان ، عفاف و حجاب و هویت را تولید و عرضه می کند .
*گزارش خدمات فرهنگی و رفاهی بسیج جامعه زنان استان ها به زائرین اربعین حسینی
بیابانی با اشاره به بهره برداری بسیج جامعه زنان در سطح کشور از ظرفیت اربعین حسینی در راستای خدمت به زائران و امر جهاد تبیین برای بانوان و خانواده های حاضر در پیاده روی اربعین، گفت: جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای مکوکب ها، اعزام نیرو جهت پخت غذا در موکب ها، کمک به برپایی موکب در مرزهای شرقی جهت پذیرایی از اتباع افغانستان و پاکستان ، تهیه و اهدای کوله بهداشتی به موکب های مستقر، برپایی پویش جهت تهیه هدایا برای کودکان ، دوخت ۴۰۰۰ بالش برای موکب ها بخشی از فعالیت های بانوان بسیجی در خدمت به زائران است.
وی اعزام استادیاران به موکب مهران جهت تبلیغ، اعزام مبلغات جهادی برای پاسخگویی به سوالات به صورت سیار و در مسیر پیاده روی، آموزش و برگزاری پویش عکاسی ، اعزام کاروان اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی ،اعزام کودکان کار به پیاده روی اربعین حسینی را بخشی از فعالیت های فرهنگی بانوان بسیجی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برشمرد که بخشی از آن توسط بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی انجام شده است.
این مسئول بسیجی در ادامه با اشاره به استقبال و برنامه ریزی های وسیع بسیج بانوان استان های کشور برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی گفت: بسیج جامعه زنان استان هرمزگان نیز با تهیه و ساخت عروسک های بافتنی برای هدیه به کودکان، دوخت ۳۰۰۰ بالش ، تهیه بسته های فرهنگی ، پخت غذا در موکب ها در مسیر اربعین به خانواده ها خدمت رسانی می کند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور اهدا کمک هزینه سفر اربعین به زیارت اولی ها به همت بسیج جامعه زنان استان کهگیلویه و بویراحمد، اعزام خادم جهت راه اندازی واحد خواهران در موکب های عراق توسط بسیج جامعه زنان استان اصهفان، اجرای برنامه ریحانه های حسینی ویژه دختران خردسال توسط بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان را از دیگر فعالیت های بسیج جامعه زنان استان های کشور برشمرد.
بیابانی برپایی موکب نسل ظهور ( خدمات جامع مادر و کودک) فرهنگ سازی فرزندآوری ، خادم نسل ظهور (کالسکه، خوراکی و ....) ، تهیه و توزیع کوله نوشت نسل ظهور (احادیث و دل نوشته و اشعار ) فرزندآوری و دوخت لباس برای خادمین به همت بسیج جامعه زنان سپاه قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری و ساخت صحنه های عاشورا در قالب اوریگامی برای کودکان، جمع آوری دارو جهت استفاده در مراکز اورژانس اربعین و ایستگاه نمایش و نقاشی ویژه کودکان را مهم ترین ا قدامات بانوان بسیجی ایلام دانست.
وی ادامه داد : توزیع ۱۳۰۰۰ بسته عطر اربعین ، حاوی کتب ادعیه و زیارت اربعین، کتب شعر برای کودکان، کتب داستانی ویژه خانوادها توسط بسیج جامعه زنان سپاه های البرز، تهران بزرگ، ایلام ، خوزستان،کرمانشاه و استان تهران نیز بخشی از فعالیت های فرهنگی ما در این حماسه بزرگ اسلامی است.
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: بانوان بسیجی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز با تهیه و ساخت تهیه ۴۰۰۰ عروسک و تهیه اقلام غذایی مورد نیاز موکب ها به عموم شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
بیابانی در پایان این گفت وگو با اشاره به حضور پر رنگ و تأثیرگذار بانوان اقشار مختلف بسیج گفت: برای مثال واحد بانوان بسیج طلاب با اعزام ۱۰ اتوبوس طلاب جامعه الزهرا ، پاسخگویی به سوالات و برگزاری نماز جماعت در مسیر پیاده روی ، ساخت عروسک برای هدیه به کودکان به زائر اربعین حسینی، خدمت رسانی می کنند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار