مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان گفت: از ۴۰ عنوان کتاب همزمان با این هفته رونمایی می شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۹۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ حسن حبیبی ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه امنیت، آسایش، عزت و اقتدار کشور مدیون جانفشانی شهدا و جانبازان است، اظهار کرد: دفاع مقدس زیباترین جلوه همبستگی آحاد جامعه ایران است و مردم گیلان نقش ویژه ای در این صحنه اجرا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمعیت فعال و جوان استان در دفاع مقدس نقش میدانی داشتند، افزود: ۸ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز، ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده و ۲۲ شهید مدافع حرم ثمره نقش آفرینی مردم گیلان در دوران دفاع مقدس است.

وی به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ماه و برگزاری برنامه استانی با حضور مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس آغازگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

حبیبی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار فعالیت و برنامه برای هفته دفاع مقدس گیلان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: رژه نیروهای مسلح در بلوار شهید انصاری با حضور مدیران و فرماندهان ارشد نظامی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در میدان شهدای ذهاب رشت، برگزاری مراسم یادواره شهدای اقشار و محلات، نشست سنگرسازان بی سنگر در شهرستان لنگرود، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته، افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران از دیگر برنامه‌های مناسبتی این ایام است.

وی با بیان اینکه از ۴۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و ۳۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی می‌شود، بیان کرد: هشتمین کنگره ادبیات پایداری، میزبانی از جشنواره سرود کشور در استان، اجرای تئاتر خیابانی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سراسر استان نیز در دستور کار است.

حبیبی با اشاره به فراخوان همکاری در طرح‌های پژوهشی با هدف حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری با پرداخت کامل هزینه‌ها گفت: تولید فیلم و موسیقی، سیاه قلم، تدوین و ترجمه کتاب، طراحی سایت و مدل یادنامه شهدا با تشویق کسری خدمت سربازی همراه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: مستند هزار و ۵۱۳ کامیون پشتیبانی مردم گیلان در دوران دفاع مقدس نیز در این هفته رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات