مظلومیت بهورزان به عنوان سنگربانان جبهه سلامت

دوره آموزشی بهورزان جزو سنوات خدمتی آنها محسوب نمی شود

بهورزان به عنوان سنگربانان جبهه سلامت که مسئولیت خطیری در حوزه سلامت مردم بر عهده دارند اما مورد بی مهری قرار گرفته و هیچ توجهی به آنها نمی شود؛ حتی روز 12 شهریور که به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است، نامی از آنها برده نشد.
کد خبر: ۹۴۵۷۷۸۴
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

خانم سیده مبارکه موسوی بهورز روستای عشاق از توابع ملایر،  که مدت 35 سال در این حرفه به مردم روستا خدمت می کند، اظهار داشت: بهورزان   در دورافتاده ترین روستاها خدمت می کنند؛ دقیق ترین مراقبت ها، انجام واکسیناسیون رده های مختلف سنی و آمار دقیق حوزه بهداشت و درمان مربوط به خانه های بهداشت است. وی با اشاره به اینکه دو سال خدمت مشمولان وظیفه عمومی به عنوان سنوات خدمت آنها محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه مدت دو سال دوره آموزشی بهورزان جزو سنوات خدمتی آنها محسوب نمی شود. وی با مقایسه خدمات  خانه بهداشت روستا با شهر ، اظهار کرد: شرایط کار در روستا بسیار طاقت فرسا است و باید مشاغل بهورزی در روستا به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود چرا که بهورزها علاوه بر حجم بسیار زیاد کارها، از برخی امکانات محروم هستند، در زمستان با قطعی گاز و مشکل گرمایشی و در تابستان با نبود وسایل سرمایشی مشقات زیادی را تحمل می کنند در برخی روستاها هم برای تردد به شهر با مشکل مواجه هستند.

 وی، که 20 سال نماینده بهورزان شهرستان ملایر و استان همدان بوده است، تصریح کرد: در این مدت برای احقاق حقوق بهورزان هرچه تلاش و پیگیری کردیم به نتیجه ای نرسیدیم.

وی افزود: بهورزان به عنوان پیش قراولان جبهه سلامت، خدمات حوزه پزشکی، کاردان بهداشت محیط، کاردان بهداشت مدارس و ... را  انجام می دهند. همچنین در دوران شیوع کرونا و در سخت ترین شرایط، غربالگری و واکسیناسیون کلیه روستائیان را انجام داده اند اما تاکنون هیچگونه امتیازی به این قشر زحمت کش تعلق نگرفته است و اگر اعتباری درنظر گرفته می شود در استان و شهرستان هزینه می شود  و بهورزان در روستا از این امتیازات محروم هستند.

ارسال نظرات