خبرهای داغ:
فرماندار مراغه:

دانش‌آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند

تبریز- فرماندار مراغه به تاثیر چهار عنصر مدیریت، معلم، دانش‌آموز و اولیا در امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان در این زمینه محور اصلی هستند و باید تربیت‌پذیری و آموزش‌پذیری را یاد بگیرند.
کد خبر: ۹۴۵۸۶۶۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود اسدیان روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس مراغه که در دبیرستان شاهد شهید «دوستان» برگزار شد، افزود: دانش‌آموزان به صورت بالقوه یک عالم هستند و باید استعدادهایشان شناسایی و هدایت شود.

وی همچنین مدیریت بهینه برای شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان را ضروری خواند و اظهار داشت: تعلیم و تربیت مطلوب با توجه به اثربخشی هر چهار عنصر مدیریت، معلم، دانش‌آموز و اولیا تحقق می‌یابد و برای هریک از این عناصر نیز رویکردهایی در نظر گرفته می‌شود.

اسدیان از معلمان نیز خواست تا از طریق برقرارری ارتباط موثر با دانش‌آموزان، در زمینه شاگردپروری حرکت کنند و از آینده‌سازان ایران اسلامی نیز خواست تا تحصیل، تذهیب و ورزش را به طور همزمان در پیش بگیرند.

دانش‌آموزان وقت خود را پای تلویزیون و گوشی صرف نکنند

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز بیان کرد: دانش‌آموزان وقت خود را پای تلویزیون و گوشی صرف نکنند زیرا در آینده احساس پشیمانی خواهند کرد.

فرماندار مراغه: دانش‌آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی به سخنی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه داشتن ادب از آبروی فرد حفاظت می‌کند، اشاره کرد و دانش‌آموزان را به کسب علم برای صیانت از دین و داشتن ادب برای حفاظت از آبرو فراخواند.

وی همچنین از دانش‌آموزان حاضر در این آیین خواست تا کمربندهای خودشان در مسیر تعلیم و تربیت را محکم‌تر ببندند و افزود: خوب درس بخوانید و اراده و عزم قوی برای یادگیری داشته باشید تا آینده روشنی برای این نظام اسلامی شکل بدهید.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه مردم همواره دور انسان‌های فرهیخته جمع می‌شوند، اضافه کرد: با تلاش مضاعف عقب‌ماندگی دوران کرونا را جبران کرده و از هر فرصتی برای علم‌اندوزی استفاده کنید تا نزد مردم محبوب شوید.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی که از مقابله نظامی با کشورمان ناامید شده‌اند، هرازچندگاهی برایمان دردسر ایجاد می‌کنند اما به حکم خداوند محکوم به شکست هستند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان ایجاد ناامنی بوده اما این نظام مورد توجه امام زمان(عج) است، کلامش را با این شعر خاتمه داد: «چراغی که ایزد برفروزد / هرآنکس پُف کند، ریشش بسوزد»

 در این آیین تعدادی از اولیای دانش‌آموزانی که دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی هستند، مورد تجلیل قرار گرفتند و در نهایت زنگ مهر به صدا در آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها