خبرهای داغ:
روستا گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز خط و راه مادران شهدا برگرفته از نهضت عاشورا جانفشانی امام حسین(علیه السلام) و یارانشان و نقش پیام رسانی حضرت زینب(سلام الله علیها) است.
کد خبر: ۹۴۵۸۷۸۴
|
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طاهره روستا مدرس حوزه و دانشگاه در همایش " مادران بی نشان" که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مادران و خواهران ۱۸ شهید شهر سه قلعه شهرستان سرایان در این شهر برگزار شد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز خط و راه مادران شهدا برگرفته از نهضت عاشورا، جانفشانی امام حسین(علیه السلام) و یارانشان و نقش پیام رسانی حضرت زینب(سلام الله علیها) است.

وی اظهار داشت: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا در دو نبرد حضور داشتند، هم در مجلس ابن زیاد و هم در مجلس یزید ملعون، در چنین شرایطی حضرت زینب(س) با ایراد خطبه‌ها و سخنان کوبنده با شجاعت و با صلابت دشمن را سرکوب کرد.

روستا ادامه داد: حضرت زینب(س) در کربلا صحنه ای را به تصویر کشید که الگوی مناسب و قوی تا قیامت برای بانوان جامعه اسلامی هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در زنده نگه داشتن ماه محرم و صفر، گفت: تمام تلاش های دشمن این است که ماه محرم و صفر و خاطره امام حسین(ع) را از بین ببرد.

وی با اشاره به توصیف و تعریف مقام معظم رهبری از مراسم اربعین امسال، گفت: اربعین امسال با ۳۰ میلیون زائر شیعه، مسلمان، یهودی، مسیحی، عاشوری به لطف خدا، روز به روز رونق بیشتری می گیرد و ترس دشمن هم از اسلام و نهضت عاشوراست.

روستا با بیان اینکه هر فردی با امام حسین(ع) آشنا و همراه شد وارد این میدان می شود و هر فردی با امام در بیفتد قطعا زمین می خورد، افزود: چون مراسم اربعین امسال برجسته و بی نظیر بود دشمنان اسلام سعی داشتند تا با راه اندازی فتنه اخیر آنرا تحت الشعاع قرار دهند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی سوم و زن مسلمان در کنگره ملی زن اشاره کرد و اظهار داشت: امروز برخی از زنان جامعه در عرصه فناوری و علمی فعال هستند اما متاسفانه همچون زن غربی در مسیر فعالیت های مردانه قرار گرفتند لذا این بانوان هرگز نخواهند توانست نقش ذاتی و الهی خود را به درستی ایفا کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت زینب کبری با حضور مقتدرانه و زنانه خود در واقعه کربلا چه در زمان امام حسین(ع) و چه بعد از شهادت برادر با رعایت حجاب و عفت خود دلاورانه و با صلابت؛ حقیقت نهضت امام حسین(ع) و یارانش را به گوش جهانیان رساند.

روستا، به اهانت اخیر اعتشاشگران در کشور به ساحت قرآن و اسلام اشاره کرد و گفت: ما در ۸ سال دفاع مقدس شاهد رشادت ها، از خودگذشتگی و صبوری بی نظیر مادران و خواهران شهدا بودیم؛ مادر شهیدی که با تقدیم ۴ شهید با صلابت در دیدار با امام خمینی(ره) گفت: "آقا هرگز نگران نباشید ما مادران شهدا هر اندازه لازم باشد فرزندانمان را در راه اسلام و انقلاب می دهیم تا احدی نتواند به کشور اسلامی و ولایت فقیه تجاوز و تعرض کند.

وی به فرمایش حضرت زینب(س) که در تشریح واقعه کربلا فرمودند: چیزی جز زیبایی ندیدم" اشاره کرد و افزود: حضرت زینب(س) نمونه یک زن کامل است، وجود ایشان اوج ترقی یک انسان است که به خاطر خدا همه چیز را رها کرد.

روستا ادامه داد: اسلام با حضور عفیفانه و محجبه زن در اجتماع مخالف نیست بلکه آن را تایید می کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: از امام خمینی(ره) در خصوص حضور بانوان صحبت و سوال شد، ایشان فرمودند:" هیچ احدی حق ندارد نسبت به جدا کردن خانم ها از آقایان از حرکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار نظر کند بانوان حق دارند در جامعه حضور داشته باشند اما با رعایت عفت و حجاب و ایفای صحیح نقش مادری و همسری که در اولویت هستند.

روستا مطرح کرد: امروز رسالت ما بانوان در برابر فتنه ها و آشوب های فرهنگی و اجتماعی جامعه؛ روشنگری و جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف یک دستور شرعی و دینی است که امروز متاسفانه رعایت عفاف که مصادیق آن رعایت اصول و حریم در برخورد با نامحرم است، در جامعه کمرنگ شده است، عفاف و حجاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند و داشتن هر کدام بدون دیگری فایده و تاثیری ندارد.

روستا به سیمای حقیقی عفاف و حجاب از نگاه شهید مطهری اشاره کرد و گفت: عدم رعایت حجاب از سوی بانوان و حفظ نکردن نگاه از جانب آقایان منجر به آسیب های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در جامعه می شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه داشتن حجاب یک امر اختیاری است، گفت: افراد یک جامعه همچون سرنشینان یک کشتی هستند و هر فرد به بهانه میل شخصی نمی تواند با زیر پا گذاشتن قوانین سایر افراد جامعه را دچار ضرر و آسیب کند، داشتن حجاب هم مصداق همین مورد است اگر فردی بدون رعایت عفت و حجاب وارد اجتماع شد به جامعه آسیب وارد می کند و حقوق بقیه را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: وظیفه پلیس، قوه قضائیه و گشت ارشاد اجرای قانون است و هر گونه تخطي از قانون و زیر ما گذاشتن آن از سوی هر فردی نیازمند تذکر از سوی متولیان امر است و فرد خاطی بایستی از ماموران قانون فرمان پذیری داشته باشد، چراکه پلیس امنیت اخلاقی حافظ امنیت ما است اگر  جانفشانی این بزرگواران نبود هرگز از شر فتنه‌ها و آسیب‌های دشمنان در امان نبودیم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها