خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی:

وظیفه امروز ما حفظ و نگهداری از امانت شهدا است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خانواده شهدا، فرزندان خود را در راه نظام و انقلاب دادند و وظیفه امروز ما  است که این امانت شهدا را حفظ و نگهداری کنیم و با خواندن وصیت نامه شهدا حرف، اهداف و آرمان شهدا را بخوانیم.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۸۱
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نوزدهمین یادواره شهدای باباعلی و قشلاق صالح‌آباد با اشاره به سفارش امام رضا(ع) به راستگویی اظهار کرد: امام رضا (ع) همه ما را به راستگویی دستور داده تا در زندگی شخصی و اجتماعی اهل دروغ نباشیم و با صداقت زندگی کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی که در کشور ما ایجاد می‌شود به خاطر دروغ گفتن است و چه مسئولین، چه مردم و یا یک چهره و شخصیت برجسته اجتماعی در فضای حقیقی یا فضای مجازی وقتی به مردم دروغ می‌گوید، مردم را از مسیر منحرف می‌کند و باعث از بین بردن سرمایه‌های انسانی می‌شود و دروغ در خانواده باعث از بین رفتن اعتماد و متزلزل شدن زندگی‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز نقشه‌های دشمن مبتنی بر دروغ است، اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی علیه انقلاب، شهدا، نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری و روحانیت به سادگی دروغ می‌گوید و ما به راحتی قبول می‌کنیم، اما باید جامعه اسلامی براساس صداقت باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر سفارشات امام رضا(ع) به شیعیان امانت‌دار بودن است، چه مردم و چه مسئولین باید امانت‌های الهی را حفظ و نگهداری کنند، باید امانت‌های، مسئولیت را به کسانی داد که لیاقت دارند و یکی از مصادیق ادای امانت توجه به ولایت و اهل بیت (ع) است اما دشمن سعی دارد این امانت را از ما بگیرد.

شعبانی موثقی عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد و مسئولین باید تلاش کنند مشکلات مردم حل و اقتصاد مردم درست شود و مردم نتایج این تلاش‌ها را در زندگی ببیند چراکه مطالبه به حق مردم از دولت است، اما دشمن از مطالبات صحیح مردم با هتک حرمت به قرآن، شکستن پنجره‌ها و شیشه‌های مساجد و حسینیه‌ها و بانک‌ها سواستفاده می‌کند تا کشور را دچار مشکلات اقتصادی بیشتر کنند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر میلیاردها تومان به کشور و بیت المال خسارت وارد شد، اما دشمن باید بداند، نظام جمهوری اسلامی درخت تنومندی است که خون شهدا پای این درخت تنومند ریخته شده، و امانت شهدا در دست ما است و به سادگی نمی‌توانند این درخت تنومند را قطع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: خانواده شهدا، فرزندان خود را در راه نظام و انقلاب دادند و وظیفه امروز ما  است که این امانت شهدا را حفظ و نگهداری کنیم و با خواندن وصیت نامه شهدا حرف، اهداف و آرمان شهدا را بخوانیم چراکه ما نیازمند شنیدن حرف شهدا و احیا اهداف و آرمان شهدا هستیم.

وی افزود: مسئولین باید بدانند که ملت ایران به شایستگی دفاع کردند و به سختی این انقلاب و نظام را حفظ کرده‌اند و حقشان نیست که این قدر مشکل داشته باشند و دولت سیزدهم که دولت مردمی است تلاشش این است که مشکلات انباشته را با برنامه‌ریزی حل کند.

شعبانی موثقی در ادامه با اشاره به سفارشات امام رضا(ع) بیان کرد: فرزندان نیز امانت‌های خدا در نزد پدر و مادر هستند و والدین باید نسبت به تربیت فرزندان توجه کنند، و فقط به فکر دنیای فرزندان نباشند، به فکر آخرت فرزندان هم باشند.

وی با بیان اینکه نباید با همدیگر در جامعه، شهر و روستا و... بحث و دعوا کنید، چرا که باعث ایجاد دوگانگی بین شما می‌شود و دشمن از این موقعیت سواستفاده می‌کند، گفت: ما شاید از یکدیگر انتقاد کنیم و اختلاف سلیقه داشته باشیم اما همه از یک کشور و هم وطن هستیم و گوشت و استخوان ما از یک آب و خاک است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر سفارشات امام رضا(ع) در مورد محبت به یکدیگر گفت: ایشان می‌فرماید به دیدن یکدیگر بروید به هم توجه و محبت کنید و مشکل یکدیگر را حل کنید، مشغول پاره پاره کردن هم نباشید و آبروی همدیگر را نبرید تا به من تقرب جویید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات