خبرهای داغ:
به مناسبت‌هفته دفاع مقدس ۲۰۰ نفرازخواهران‌ بسیجی منتخب گردان های کوثر سپاه های استانی از کل کشور به قله ۴۰۰۰ متری توچال به میزبانی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صعود کردند.
کد خبر: ۹۴۶۰۱۳۴
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-کوهنوردان خواهرمنتخب بسیجی سراسر کشور در هفته دفاع مقدس به قله ۴۰۰۰متری توچال صعود کردند.

در آستانه هفته دفاع مقدس، ٢۰۰ نفر از بسیجیان خواهرسراسر کشور در جهت ارتقای آمادگی جسمانی، بالا بردن توان رزمی و آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید با روحیه جهادی و استکبار‌ستیزی بار دیگر بر بلندای قله‌های افتخار ایستادند.

این صعود که در روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ با شرکت ٢۰۰ نفر از بسیجیان خواهرسراسر کشور (ظرفیت هر استان ۱۳نفر) از مسیر اصلی از اردوگاه روح الله واقع درارتفاعات شمال تهران با برنامه ریزی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و به  سرگروهی برادرپاسدارخلیل احمدی (مسئول همگانی تهران بزرگ) ، و جمعی از اعضای سازمان ورزش سپاه تهران بزرگ انجام شد.

هدف ازاجرای این برنامه توانمندی و قابلیت بسزای این‌رشته در عملیات امداد و نجات کوهستان و حضور مقتدرانه بسیج در جامعه می باشد.
وهمچنین گسترش‌فنون حرفه ای و تخصصی کوهنوردی در گردان های بسیج وکمک به توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی کشورواستمرار حضور بسیج در صحنه های ورزش کشوروایجاد زمینه مناسب جهت حفظ و انسجام بسیجیان و گردان ها می باشد.

درهمین راستاخواهرپاسدارافسانه زینی وند(مسئول ورزش خواهران بسیج کشور )درگفت وگوباخبرنگار بسیج پرس بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی )دررابطه با کوهپیمایی که می فرمایند :وقتی می‌بینم خانم هایی با چادر مشگی به کوه می ایند بسیار خرسند می شوم .

افزود:هفته دفاع مقدس و حلول ماه ربیع الاول را خدمت همه هموطنان عزیزم بخصوص خواهران بسیجی تبریک و تهنیت عرض می نمایم،هشت سال دفاع مقدس مظهری‌ از برترین صفاتی است که یک جامعه می تواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد، یعنی دفاع مقدس مظهرحماسه است.مظهر معنویت‌و دینداری است ، مظهر آرمان خواهی است . مظهر ایثار و از خود گذشتگی است‌، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است ، مظهر تدبیر و حکمت است.

لازم به ذکر است؛ در این اردو همه اهداف تعیین شده در برنامه از جمله ارتقا توان نیروها ، آشنایی با جغرافیای منطقه و حرکت در کوهستان به طور کامل اجرا شد.

قله ۴۰۰۰ متری توچال در شمال تهران و در قسمت جنوبی البرز مرکزی واقع شده است. این قله که در گروه قله های ٤٠٠٠ متری کشور قرار گرفته، به عنوان پر رفت و آمدترین و پر خطر ترین قله کشور نیز شناخته شده است.

ارسال نظرات