خبرهای داغ:
یک نویسنده ادبیات پایداری گفت: امروز توجه به ادبیات پایداری مهم است زیرا دشمنان در صدد تحریف ارزش انقلاب و ادبیات دفاع مقدس هستند رسالت ما خاص تر و معنادارتر می شود .
کد خبر: ۹۴۶۰۱۹۷
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- البرز: زینب سیدمیرزایی در گفتگو با خبرنگار طنین یاس از کرج، گفت: خانه ی ما نزدیک به حسینیه ای در محله مان بود و عالم گرانقدری به نام آیت اله زابلی در آنجا بودند و آشنایی پدرم با آیت اله زابلی بسیار در تربیت ما موثر بود.
وی ادامه داد:از همان سنین کودکی به همراه مادرم در مراسمات حسینیه که در مصباح بود، شرکت می کردم و با کمک های پدرم قبل از رفتن به کلاس اول توانستم قرآن را یاد بگیرم و با همان دانش به کلاس اول بروم. وی بااشاره به حضور فعال خانواده در فعالیت های مبارزاتی زمان انقلاب اظهار داشت:به خاطر دارم پدرم در صحنه انقلاب بودند و به فعالیت های مبارزاتی می پرداختند و صبح هااز میدان شهدا تا امامزاده محمد و عصرها از میدان شهدا تا کلاک تظاهرات داشتیم و شب ها هم بر روی پشت بام ها ندای الله اکبر سر می دادیم.
استاد ادبیات فارسی حوزه های علمیه خاطر نشان کرد:از سال دوم ابتدایی در تظاهرات و مباحث انقلابی شرکت کردم و زمانی که وارد دوم راهنمایی شدم به عضویت بسیج در آمدم و مسوول فرهنگی پایگاه نیز شدم.
این نویسنده با اشاره به برگزاری مراسم دعای توسل در روزهای سه شنبه در منزل یکی از شهدا بیان کرد :با توجه به اینکه در آن زمان دستگاه تایپ و چاپ نبود و برای همین دفتر ۴۰ برگی خریداری می کردم و با خط خود بر روی آن دعوتنامه ها را می نوشتم.
سید میرزایی تصریح کرد:۱۵ساله بودم که یکی از علما به من گفتن استعداد این را دارم که وارد حوزه شوم و با جامعه الزهرا اشنا شدم و در ان زمان با اهتمام مرحوم حجت الاسلام طباطبایی که این استعداد را در من کشف کردند وارد حوزه بین المللی جامعه الزهرا شدم و معرف اول من خودشان و معرف دومم حجت الاسلام انصاری معروف به شیخ شیرین بودند.
وی ادامه داد:در سال دوم حوزه و در ماه رمضان بودم که حجت الاسلام انصاری فردی را فرستادند دنبالم تا برای سخنرانی به مسجد بروم و بنده توانستم فعالیت تبلیغی خودم را در مسجد صاحب الزمان فردوسی آغاز کنم و تا الان هم این برنامه ادامه دارد.
سرمربی صالحین حوزه۱۱۸ حضرت آمنه(س) در خصوص علاقه اش به نویسندگی هم گفت:در جامعه الزهرا درس ادبیات فارسی را زیر نظر استاد محدثی خواندم و اولین موضوعی که به ما فرمودند در مورد شکستنی ها بود و بنده اخلاقی و دفاعی در این زمینه نوشتم.
وی بااشاره به اینکه زمانی که در جامعه الزهرا بود، بیان کرد:تدریس نویسندگی و قلم زدن من، باعث شد برای طلاب اهل قلم دغدغه پیدا کنم و مجموعه ای به نام قرارگاه قلم در جامعه الزهرا ایجاد نمایم و نوشته های طلبه ها را در مطبوعات کشوری چاپ کردیم و در مجموعه مکتوب دیدار اشنا ضمن فعالیت خودم توانستم نوشته های دوستان دیگر را چاپ کنم و در ماهنامه کوثر، پیام زن، هفته نامه حرم و نامه ی جامعه برخی نوشته های بنده چاپ می شد.
وی ادامه داد:بعد از سال ها زندگی و بعد از یه سالی که از مسوولیت من از قرارگاه قلم می گذشت، به ضرورت شغل همسرم از قم مهاجرت کردم و مجموعه طلاب اهل قلم به کانون اهل قلم تبدیل شد.
استاد ادبیات فارسی حوزه های علمیه از چاپ کتاب نماز زیباترین پرواز، بانگاه ادبی برای مخاطبین جوان و نوجوان خبر داد.
وی تصریح کرد:بعد از سال ها به کرج برگشتم و در حوزه های علمیه و پایگاه ها و حوزه های بسیج فعالیت داشتم و از این پس مباحث نویسندگی به زودی زیرنظر آیت اله حسینی همدانی برای افرارد علاقه مند به قلم و نویسندگی برگزار شود و کتاب بانوی ایثار اخرین کتابی است که نوشتم و اگر خدا توفیقم دهدکتابی در مورد یکی شهدای مدافع حرم و سفرنامه اربعین که به تازگی داشتم می نویسم.
وی خطاب به نسل جوان یادآور شد:زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، نهال نوپا بود و ما هم نونهال بودیم و با انقلاب بزرگ شدیم و سختی و مشکلاتی که بر سر مردم امد، جهاد ها و مجهادت هایی که مردم در سایه امام و آیت اله خامنه ای داشتند و هرچه قدر استقامت و مقاومت ما برای ایمان و عمل صالح بیشتر و همگانی تر شود، از سختی هایی که دشمنان برای ما ایجاد می کنند به راحتی می توان گذشت و این ها همگی شیرین هم می شود و راه ما روشن و مسیر مشخص است و ان شاء الله انقلاب ما به ظهور منجی منتهی می شود.
سید میرزایی در پایان تاکید کرد:آنچه برای موفقیت های ما موتور پیشران بود نورانیتی بود که از شهدا می گرفتیم و هرچه داریم از شهدا و دفاع مقدس داریم.
وی با اشاره به اینکه امروز در بحث قلم توجه به ادبیات پایداری مهم است اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان در صدد تحریف ارزش انقلاب و ادبیات دفاع مقدس هستند رسالت ما خاص تر و معنادارتر می شود و با قلم فعال و پویا امیدواریم بتوانیم در عرصه دفاع از ارزش های انقلاب قدم برداریم و کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.
وی همچنین در خصوص تغییر سلاح ها در عصر جدید افزود:جبهه همان جبهه است و سلاح ها با توجه به زمان تغییر می کنند و گاهی تانک و گاهی قلم است و دوستان اهل قلم با رویکرد بهتری باید وارد این عرصه شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات