خبرهای داغ:
استاندار قزوین با بیان اینکه گردشگری جزو ظرفیت های بی بدیل استان است، گفت: توسعه گردشگری يکی از اولویت های اصلی استان است و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی را انجام داد.
کد خبر: ۹۴۶۰۴۱۵
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، با حضور استاندار قزوین، مجتمع گردشگری آفتاب مهر مادر شهرصنعتی البرز افتتاح شد.

به مناسبت هفته گردشگری آیین افتتاح مجتمع گردشگری آفتاب مهر مادر شهر صنعتی البرز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، غفوری فرماندار البرز و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آیین افتتاح مجتمع گردشگری آفتاب مهر مادر شهر صنعتی البرز و در جمع تعدادی از فعالان گردشگری استان قزوین اظهار کرد: هر چه که خداوند می‌توانست به عنوان یک خیر و برکت به یک جغرافیا عنایت کند به استان قزوین نصیب کرده است که این موضوع فرصت و مسئولیتی برای مدیران استان به حساب می آید و باید برای استفاده از آن برنامه ریزی لازم را انجام داد.

وی افزود: قزوین به دلیل ظرفیت های تاریخی و طبیعی و به دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از محورهای مواصلاتی متعدد که به عنوان یک رود نیل به حساب می آید و روزانه به صورت میانگین ۸۰۰ هزار تردد را در خود ثبت کرده است، می تواند در سطح کشور بسیار اثرگذار باشد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

اعلایی اضافه کرد: در فضای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری، تلاش هایی انجام شده است ولی بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها مغفول مانده و به بهره برداری نرسیده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: شهر گردشگری و استان گردشگری باید فریاد بزند که گردشگرپذیر است ولی قزوین در حال حاضر اینگونه نیست و باید در حوزه تاریخی و طبیعی اقداماتی را انجام داد که به بهترین شکل ممکن استان را معرفی کرد.

استاندار اعلایی افزود: اصلی‌ترین نیازمندی برای توفیق در این مسیر، استفاده از ظرفیت و توانمندی فعالین گردشگری و همچنین ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و هتل است و در حالی که یکی از اولین و تاریخی‌ترین هتل های کشور در قزوین وجود داشته است، هنوز برای شهری که مدعی گردشگری باشد زیرساخت کافی در حوزه هتل و اقامت وجود ندارد.

گفتنی است؛ این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و برای ۳۲ نفر اشتغال ایحاد کرده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها