نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

ما در حمایت از نظام با کسی تعارف نداریم / درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان را خنثی کرد

آیت الله خاتمی افزود:در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس پای نظام ایستاده‌ایم.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۶۷
|
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

در حمایت از نظام با کسی تعارف نداریم / درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله سید احمد خاتمی امروز چهارشنبه  در یادواره ۴۰۰روحانی شهید مازندران  و یادبود مرحوم طاهری  که در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (علیه السلام) به پیشینه دینی و ولایتمداری مردم متدین استان مازندران، اشاره کرد و گفت: این دیار مهد عالمان دینی در عرصه‌های فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن کریم، فقاهت و... است و  علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی مفاخر دینی و علمی  و مرحوم حاج شیخ محمد کوهستانی عالم تکرار نشدنی است.

 نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری به ویژگی‌های امام حسن عسگری (علیه السلام) پرداخت و افزود: امام کینه توزی را نمی‌پسندیدند، کظم غیظ را نهی می‌کردند و صله رحم را مهم می‌دانستند و همچنین مواسات و همدلی نیز توصیه جدی امام حسن عسکری (علیه السلام) است.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مومن باید گره گشا باشد، گفت: اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر واجب و انسان   باید در پی فهم دین باشید.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اغتشاشات اخیر هم پرداخت و خاطرنشان کرد:در اغتشاشات اخیر  شاهد برخورد بدون تحقیق یک عده پیرامون حادثه بودیم که شعله فتنه برافروخته شد.

در حمایت از نظام با کسی تعارف نداریم / درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان را خنثی کرد

آیت الله خاتمی با تصریح بر اینکه  فتنه گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا آشوب کنند، افزود: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عده‌ای تحت تاثیر فضای مجازی، فریب بیگانگان را خوردند و در اغتشاشات شرکت کردند، اما سران اغتشاش از بیگانه خط گرفتند افزود:در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس پای نظام ایستاده‌ایم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نباید سیاست زده شد و  مدیر حوزه علمیه باید باانگیزه و ثابت قدم باشد، گفت:دین ما از سیاست ما جدا نیست و طلبه‌ای که سیاست را نفهمد نمی‌تواند سخنگوی این نسل باشد.

در حمایت از نظام با کسی تعارف نداریم / درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان را خنثی کرد
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این مطلب که سیاست به معنای حزبی بودن نیست، روحانیت فرا حزب است و  محور سیاست حوزه منویات رهبری است، خاطرنشان کرد:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه دین است که وظیفه ایجاد زیرساخت فرهنگ دینی به عهده حوزه علمیه می‌باشد.
 
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه در حوزه طلبگی شش عنصر مهم است وستون فقرات حوزه را تشکیل می‌دهد، افزود:  عنصر اخلاق در اداره حوزه‌های علمیه مهم است و درس اخلاق در حوزه باید هدفمند باشد یعنی آنکه مشکل مدارس علمیه بررسی شود و رفع مشکل طلاب و مدارس علمیه محور درس اخلاق باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها