خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین طی دیدار مسئولان بنیاد با نماینده ولی‌فقیه در قزوین؛

پرداخت تسهیلات به بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین

اسمعیلی با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین گفت: ۲۶۷ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال اعتبارات به ۶۶۸ نفر از اعضای صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین در ۶ ماه نخست سال جاری پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۴۶۱۳۱۸
|
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر سمیه اسمعیلی مدیرکل، معاونان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر قزوین دیدار کردند.

در این دیدار، اسمعیلی عملکرد ۶ ماه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران است که در این دیدارها ضمن احوالپرسی و دلجویی این قشر معظم جامعه از مقام والای آنها تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان قزوین افزود: در ۶ ماه سال جاری، با ۳ هزار و ۴۷۹ خانواده شهید دیدار انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی به تماس تلفنی با جامعه هدف بنیاد قزوین با اولویت ساکن در مناطق دورافتاده، مهاجرین و سالمندان اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده، کارکنان بنیاد با 3 هزار و 3 خانواده ایثارگر تماس تلفنی برقرار کردند.

این مسئول ادامه داد: در این تماس‌ها خانواده‌هایی که مشکلی داشتند، آنها را مطرح کرده و مسئولان مربوطه نیز اقدامات لازم را جهت رفع آنها انجام دادند.

اسمعیلی با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین گفت: ۲۶۷ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال اعتبارات به ۶۶۸ نفر از اعضای صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین در ۶ ماه نخست سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان قزوین بهبود وضعیت اقتصادی و درآمدی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از جمله اهداف پرداخت وام قرض‌الحسنه، صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه قزوین عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشوری است، گفت: این مشکل برای فرزندان شاهد و ایثارگر نیز وجود دارد و بنیاد افرادی که دارای مدرک تحصیلی باشند با معرفی آن‌ها به دستگاهی اجرایی و یا پرداخت وام خوداشتغالی، در جهت رفع مشکل‌شان تلاش می‌کند.

اسمعیلی افزود: طی ۶ ماه سال جاری در جهت رفع مشکلات بیکاری جامعه هدف بنیاد استان قزوین، تسهیلات اشتغال به ۳۶ ایثارگر به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و تسهیلات بانک دی قرض‌الحسنه به یکصد و ۳۶ ایثارگر به مبلغ یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین یکصد و ۲ ایثارگر طبق سهمیه استخدام ۲۵ درصد در دستگاه‌های اجرایی استخدام و ۶۴۰ ایثارگر شاغل در نهادهای دولتی تبدیل وضعیت شده و استخدام شدند.

این مسئول خانه‌دار شدن ایثارگران را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد و گفت: بنیاد ۷۰۰ ایثارگر را برای دریافت وام مسکن به بانک‌های مختلف استان قزوین معرفی کرده که جمع اعتبار آن مبلغ یکصد و ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین بنیاد جهت مناسب‌سازی مسکن ۲۲ ایثارگر که منزل نامناسب داشتند را با اعتبار یکصد و ۲۰ میلیون تومان و تعمیرات مسکن تعداد یکصد و ۸۳ ایثارگر را به مبلغ ۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان به بانک‌ها معرفی کرده است.

اسمعیلی همچنین ضمن ارائه آماری از گلزارهای شهدای بازسازی شده، بیمه‌های همگانی و تکمیلی جامعه هدف، کمیسیون‌های پزشکی (درصد، حق پرستاری، اشتغال و ماده ۱۵)، اعزام کادر درمان به درب منزل ایثارگران و پیک سلامت، تجهیزات پزشکی و ارتز و پروتز، اردو، پایش سلامت ویزیت در منزل والدین شهدا، همسران شهدا و کلیه جانبازان بالای ۵۰ درصد، ورزشی، مراسم و یادواره‌های شهدا، خاطره‌نگاری، آمار دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، ساخت مستند شهید ابوترابی، تولید محتوای رسانه‌ای (در شبکه اجتماعی و سایت)، مراجعان حضوری، تماس ۱۶۱۶، ملاقات عمومی، خدمات اینترنتی، ساماندهی گلزارهای شهدا و اعتبارات آن، روند ارائه خدمات یاد شده را طی ۶ ماهه سال جاری مطلوب ارزیابی کرد.

در ادامه این دیدار عابدینی انتصاب سمیه اسمعیلی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان اینکه باید در انجام کارها روی کمک شهدا حساب باز کرد، گفت: عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خدمات‌دهی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران طی ۶ ماه سال جاری با عنایت و کمک شهدا ارزشمند بوده و می‌طلبد از زحمات مسئولان و کارکنان آن صمیمانه قدردانی کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ قزوین افزود: دیدار و تماس تلفنی نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ ایثارگر اقدام جهادی بوده و باید این روند ادامه‌دار باشد.

این مسئول همچنین بر ثبت و ضبط خاطرات شهدا و همرزمان شهدا تاکید کرد و گفت: در دیدارهایی که با جانبازان و ایثارگران انجام می‌شود این اقدام مهم در اولویت باشد تا آحاد جامعه بیشتر با سیره و منش شهدا آشنا شوند.

عابدینی با تاکید بر لزوم جذب همه سنین در جهت برنامه‌های فرهنگی بنیاد، افزود: برای این منظور باید باید از تجارب دیگر استان‌ها و کارشناسان حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وی همچنین بر رصد مشکلات جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: لیستی از مسایل و مشکلات خانواده‌های شهدا و جانبازان با اولویت‌بندی مشکلات تهیه شود تا در جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها