خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جشن طنین وحدت؛

قرار دادن «باحجاب» و «بی‌حجاب» در مقابل یکدیگر، خواست دشمنان است/ دشمنان هیچ‌گاه برای حقوق زنان غصه نخورد‌ه‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جشن طنین وحدت گفت: قرار دادن «باحجاب» و «بی‌حجاب» در مقابل یکدیگر، خواست دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۳۳
|
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جشن طنین وحدت، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: خدا را به‌خاطر داشتن این بندگان مؤمن و با بصیرت که وظیفه خود را شناختند و به میدان آمدند شاکریم، باید شاکر بود که در جامعه‌ای باعفت، باکرامت و با دیانت زندگی می‌کنیم، جامعه‌ای که حریت و استقلال خود را قدر می‌شناسند.

وی ادامه داد: یک نکته مهم این است که اسلام راجع به زن چه حرف مهمی دارد و چه چیزی می‌گوید، زنان مهم‌تر هستند یا مردان؟ اسلام و قرآن برای چه کسی اهمیت بیشتری قائل شده است؟ خداوند در آیه 13 سوره مبارک حجرات می‌فرماید «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ»، یعنی ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن‌گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شما هستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید بالاترین شما نزد خدا کسی است که تقوا دارد و از کرامت انسانی برخوردار است، یعنی انسانیتش در بستر تقوا شکوفا شده و ارزش‌های انسانی در او دیده می‌شود، عدالت، رحمت، عطوفت، مهربانی، سخاوت و شجاعت در او دیده می‌شود و دارای بصیرت است، وقتی همه این خصوصیات در کسی جمع شد نتیجه آن کرامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 97 سوره نحل می‌فرماید «مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى»، خداوند هر موضوع مهمی را که می‌خواهد مطرح کند همین‌ گونه می‌فرماید فرقی نمی‌کند زن باشد یا مرد، اجر آخرتی یا هر مسئله مهمی که هست، فرقی نمی‌کند، مهم حقوق انسانی است که همه به‌طور یکسان از آن برخوردار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) اخلاقشان این بود که وقتی سخنرانی می‌کردند در مورد موارد مهم می‌فرمودند «الله الله بالقرآن»، «الله الله باصلاه»، در وصیت‌نامه‌شان نیز این را می‌بینیم، آن حضرت همچنین می‌فرمایند «الله الله فی نساءکم»، یعنی خدا را خدا را درباره زنان.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص) نیز وقتی می‌خواهند بهترین آدم‌ها را معرفی کنند می‌فرمایند آن‌هایی که به حرمت، کرامت و موقعیت زنانشان ارزش قائل هستند و قدر زنان را می‌دانند جزو بهترین انسان‌ها محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) راجع به شهدا و افراد فرهیخته فرمودند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود، یعنی اگر شهید سلیمانی داریم یک مادری بوده که قاسم سلیمانی را به جایگاه شهید قاسم سلیمانی رسانده است، مادری بوده که شهید حسین همدانی را در دامان پاک و عزتمند خود تربیت کرده است.

وی اظهار کرد: شهدای گرانقدر ما که بسیاری از آن‌ها برادران، فرزندان، پدران و عزیزان شما بودند از دامان پاک مادران باعفت و با کرامت به معراج رفتند.

دشمنان هیچ‌گاه برای حقوق زنان غصه نخورده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: آنچه که دشمن برای ما زمینه‌سازی کرد و به آن نیز اذعان کرد فتنه در رابطه با زنان بود، آن‌ها هیچ‌گاه برای حقوق زنان غصه نخوردند، هیچ‌گاه برای بانوان دلشان نسوخت.

وی عنوان کرد: دشمنان خارجی و منافقین داخلی خواستند در خیابان‌های ما آشوب به پا کنند، البته ملت ما هم ضعف و زبونی آن‌ها را خوب شناخت، دیدیم آمریکا که یک زمانی همه جای دنیا را برای خود می‌دانست، اکنون قدرتش به اینجا تنزل پیدا کرده است که فقط می‌تواند سطل زباله آتش بزند، نهایت قدرت آمریکا این است


قرار دادن «باحجاب» و «بی‌حجاب» در مقابل یکدیگر، خواست دشمنان است

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم بسیاری از این بانوان که اکنون حجاب اسلامی ندارند، همگی عفت را دوست دارند و حیا دارند، نباید آن‌ها را مقابل خود ببینید، دشمن می‌خواهد ما باحجاب و بی‌حجاب را مقابل هم قرار دهیم، باید حواسمان باشد، آن‌ها فرزندان ما هستند.

دشمنان عزت و استقلال ما را نشانه گرفته‌اند

وی اظهار کرد: دشمن با دین، عزت، استقلال و قدرت ما سر جنگ دارد و می‌خواهد با استقلال مملکت ما مبارزه کند و باید مراقب باشیم و با نگاه مهربانانه جوانان را جذب کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: سردار سلامی خطاب به آمریکایی‌ها عنوان کردند همین جوانانی که شما دارید به آن‌ها اطلاعات غلط می‌دهید و آن‌ها را به خیابان‌ها می‌کشانید، ما همین‌ها را با خودمان همراه می‌کنیم و به سراغ شما می‌آییم، ما با همین‌ها با شما خواهیم جنگید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شما با این حرکتتان دل حضرت زهرای مرضیه (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب کبری (س) را شاد کردید، امیدواریم خدا شادی، موفقیت و خوشبختی را در زندگی روزی شما و خانواده‌هایتان کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها