خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

جامعه نیازمند وحدت است تا دشمن تفرقه ایجاد نکند

همدان-امام‌ جمعه همدان با بیان اینکه امروز همه جامعه اسلامی اهل شهادتین به توحید و نبوت هستند، گفت: جامعه نیازمند وحدت است تا دشمن تفرقه ایجاد نکند.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۷۱
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزای بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن تبریک ولادت با سعادت پیغمبر بزرگوار اسلام و امام صاق(ع)، اظهار داشت: یکی از شئون نبوت حکومت و سیاست است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان بر محور آموزه‌های دینی عمل نکنند هیچ یک از آموزه‌های اجتماعی و فردی اسلام محقق نمی‌شود، تصریح کرد: حکومت ابزاری برای تحقق آموزه‌های دینی است.

امام‌ جمعه همدان با بیان اینکه حکومت یک مسئله بدیهی عقلی است، نه ابزار قدرت، عنوان کرد: نتیجه ارسال انبیای الهی تحقق عدالت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های پیامبر(ص)، شایسته سالاری بود، عنوان کرد: جوانگرایی از آموزه‌های سیاسی پیامبر است.

شعبانی با تاکید بر اینکه اعتماد به جامعه جوان و نقدپذیری از دیگر آموزه‌های پیامبر اسلام است، گفت: امروز مسئولان باید در کنار مردم باشند، درباره مشکلات توضیح دهد و نقد‌پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های سیاسی پیغمبر(ص)، نترسیدن از دشمن است، تصریح کرد: اگر یک جامعه‌ای در مسیر حق افتاد در دفاع از حق نباید بترسد و باید مقاومت داشته باشند.

شعبانی به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی به اعتبار تبعیت از دین مقدس اهل صلح و سازش با برادران مسلمان است، اخوت در جامعه اسلامی حتی با برادران اهل سنت از سفارشات امام صادق (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مخالف کشورهای مسلمان منطقه نیست، بیان کرد: نقشه استکبار، ایجاد تضاد بین کشورهای اسلامی است، پیوسته ایران هراسی می‌کند و دنبال ایجاد اختلاف است.

امام‌ جمعه همدان با بیان اینکه امروز همه جامعه اسلامی اهل شهادتین به توحید و نبوت هستند، گفت: جامعه نیازمند وحدت است تا دشمن تفرقه ایجاد نکند.

شعبانی با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش برخی خبرگزاری‌ها، در روزهای گذشته هزاران دروغ درباره کشور ما در فضای مجازی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: دشمنان وقتی توسعه اقتصادی و توسعه روابط ما با دنیا را می‌بینند فضای آشوب را ایجاد کردند.

وی افزود: اما اینجا شام نیست که با دروغ گفتن ما را به جنگ علی(ع) ببرید، اینجا ایران قوی است، مردم این کشور از مردم دوران پیغمبر(ص) هم بهترند.

امام‌ جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمنان بارها به مردم فراخوان دادند و آن‌ها را دعوت به آشوب کردند، گفت: اما مردم ما دشمن را می‌شناسند و هرگز همراهی نمی‌کنند.

شعبانی افزود: مردم ما مطالبات دارند، اما می‌دانند همراهی با دشمن ما را به جایی نمی‌رساند.

وی با بیان اینکه مسئولان امور کشور را گم نکنند، اظهار داشت: مسئله معیشت و مسکن مهم‌ترین دغدغه و مطالبه مردم است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز در این آشوب‌ها میلیاردها خسارت به کشور وارد شد، گفت: باید قبل اینکه خسارت وارد شود برای مسائل فرهنگی بودجه دهید.

شعبانی با تاکید بر اینکه اردوگاه‌ها و باشگاه‌های ما در اختیار جوانان نیست و ظرفیت‌های فرهنگی را احتکار کردیم، تاکید کرد: باید ظرفیت‌های فرهنگی‌ را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید برای مسائل فرهنگی بودجه پرداخت کنید، اظهار داشت: بعضی باشگاه‌های آموزش و پرورش تبدیل به انباری و خرابه شده، اما در اختیار نسل جوان قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به دیدار و عیادت از آیت‌الله نوری همدانی، اشاره کرد و گفت: حال ایشان بسیار خوب است و از بیمارستان جویای وضعیت آب استان هستند.

شعبانی افزود: آیت‌الله نوری در دیدار با مسئولانی که به عیادت ایشان آمدند خواسته تا مسئله آب همدان هر چه زودتر حل و فصل شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات