خبرهای داغ:
خطیب جمعه شهرستان بهار:

راه علاج دشمنی‌ها ایستادگی است

همدان-خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: مقام معظم رهبری راه علاج دشمنی‌ها را ایستادگی بیان داشتند چنانچه در طول ۴۲ سال از گذشت انقلاب امروز ایران اسلامی در همه عرصه‌ها قدرت به تمام معناست و دشمن از ما وحشت دارد.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۷۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد علی ارزنده در نمازجمعه این هفته شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی و اشاره به «سوره انبیا» اظهار کرد: پیامبر(ص) فرستاده نشد مگر اینکه رحمتی برای عموم عالمیان باشد و این عمومیت شامل حال همه موجودات ملک و ملکوت می‌شود و انحصار به عالم ملک و مادی ندارد و خداوند بلند مرتبه است و رحمتش برای همه است تا همه عاقبت بخیر شوند، چه مسلمان و چه کافر پیامبران رحمت العالمین برایشان فرستاده شده و دستورات، واجبات ومحرمات بیان شده اگر بخواهیم در مسیر رحمت العالمین که خدا فرستاده قرار بگیریم باید اعمال و دستورات دین را انجام دهیم و مسائل نهی شده را ترک کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند تعالی وقتی بشر را خلق کرد از درون بر او نفسی قرار داد و گذشته از نفس، شیطان بیرون نیز به عزت خدا قسم یاد کرده که تمام انسان‌ها را جز مخلصان گمراه کند واز بطن خلقت جنود عقل و جهل، هدایت و ضلالت، جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند و در طول تاریخ می‌بینم کسانی که اهل جبهه حق، رستگاری بودند و فتح و نصرت، سعادت، رستگاری و پیروزی از آن جبهه حق است، چون وقتی کسی تابع حق باشد خداوند او را یاری می‌کند.

امام جمعه بهار گفت: خدا و رسولانش راه سعادت و راه شقاوت را نشان دادند، و هدایت پیروان راستین و ولایت حضرات معصومین (ع) شامل حالشان قرار می‌گیرد، در صورتی که در مسیر هدایت قرار نگیریم آنان مسئول ایمان آوردن ما نیستند.

وی با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: استقامت در راه دین باعث سعادت دنیا و آخرت می‌شود، اگر می‌خواهیم از یاران حضرت و انقلابی به تمام معنا باشیم و ولایت مدار واقعی باشیم تا مملکت در مقابل هجمه دشمن آسیب نبیند و ضلالت و خواری دشمنان نفوذی داخل و خارج را ببینیم باید در مشکلات استقامت از روی بصیرت و آگاهی داشته باشیم تا صلاح، فلاح و رستگاری نصیب ما شود.

ارزنده با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجمع تشخیص نظام با مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری راه علاج دشمنی‌ها را ایستادگی بیان داشتند چنانچه در طول ۴۲ سال از گذشت انقلاب امروز ایران اسلامی در همه عرصه‌ها قدرت به تمام معناست و دشمن از ما وحشت دارد، چگونه می‌شود با این همه پیشرفت و پیروزی، یاری و نصرت و حضور خداوند را ندید.

وی ادامه داد: استقامت راه علاج همه مشکلات است اگر در طول این ۴۲ سال به جایی رسیده‌ایم و فتح و نصرت داشتیم از استقامت و ایستادگی ملت ایران، خانواده‌های معظم شاهد، رزمنده‌ها در جبهه، درگیری‌های منطقه‌ای، دفاع از حرم و نیروهای امنیتی، نیروهای گمنام امام زمان(عج)، نیروهای فراجا، دانشمندان بوده که همه به هم دست دادند و هر کدام در عرصه خودشان برای مملکت افتخار آفریدند که اگر کوتاه می‌آمدند قطعا ما به این پیروزی‌ها نمی‌رسیدیم.

امام جمعه بهار افزود: در مورد حوادث و اوضاع و احوال اخیر رهبری فرمودند که توجهی به این چیزها نکنید این اوضاع و احوال به جایی نخواهد رسید، سازندگی‌ها و کارهای بزرگ اجرایی و قانونگذاری‌های کارآمد و مسائل مهم نباید به حوادث اخیر معطوف شود، اگر واقعا خارج نشینان معاندان توان براندازی جمهوری اسلامی را دارند که آن را به گور خواهند برد، خودشان به میدان بیایند نه اینکه از خارج کشور مردم و یک عده افراد فریب خورده را با پول خریده‌ و به معرکه دعوت کنند.

وی گفت: دولت آقای رئیسی که حمایت عموم متدینین و مومنین را در پشت سر دارد در موارد مختلف و در مشکلات مختلف توسط مردم حمایت شده و مردم انتظار دارند با گذشت یک سال و نیم از دولت مردمی؛  تا با کسانی که مسببین وضعیت موجود هستند و ادعای روشنفکری می‌کند و سر کار هستند برخورد شود.

ارزنده تصریح کرد: در بحث حجاب دشمن نماد دیانت مردم را می‌خواهد به آتش بکشد که اگر حجاب نباشد همه چیز از بین می‌رود، در این اوضاع و احوال که بحث امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حجاب است وزیر دولت آقای رئیسی که فکر می‌کند روشنفکر است، توییت زده «اگر کسی می‌خواهد امربه معروف نشود چه کسی را باید ببیند».

وی ادامه داد: قریب به ۷۰درصد بی‌حجابی‌ها به دلیل وجود دنیاطلبان و سیاسیونی است که چوب حراج به عفت عمومی زده‌اند و باعث سست شدن حجاب شده‌اند، به طور قطع اگر در دولت کنونی دولت آقای رئیسی کسی به اسم روشنفکری حرفی مخالف آیه صریح قرآن بزند؛ صحیح و قابل قبول نیست و اگر چیزی در دولت‌های دیگر بد بوده در دولت کنونی هم بد است و اگر خوب بوده الان هم خوب است و فرقی نمی‌کند.

امام جمعه بهار با اشاره به فرا رسیدن روز پیوند اولیا و مربیان گفت: بیست و چهارم مهر روز پیوند بین اولیا و مربیان است و باید این پیوند حقیقی باشد، باید صادقانه ایرادات، انتقادات و مسائل گفته شود، آموزش و پروش و دانشگاه آنگونه که باید وظیفه خود را در دفاع از ارزش‌های نظام و تربیت اسلامی خوب انجام نداده، و برخی دنباله رو مسیر سند ۲۰۳۰ دولت قبل هستند و می‌خواهند نسل امروز را از اعتقادات تهی کنند واولیا و مربیان باید از کارشناسان زبده استفاده کنند و مشکلات فرهنگی، اعتقادی و سیاسی نوجوانان و جوانان را حل کنند.

وی گفت: امروز دولت با پول بیت المال میلیاردها تومان برای ساخت و ساز مراکز ورزشی ایجاد کرده اما جوانان و نوجوانان که سر تا پا شور و تحرک هستند دسترسی به این سالن‌ها و تجهیزات ورزشی ندارند و بخش خصوصی آن را اشغال کرده‌ و جوانان از ورزش محروم هستند، باید آموزش و پرورش، تربیت و ورزش همه با هم دست به دست هم دهند تا نسل نوجوان ما حقایق را خوب درک کند تا دشمن ذهنش را تسخیر نکند باید به فکر نوجوانان و جوانان بود و اسباب آرامش نوجوان و جوان فراهم شود تا تخلیه شور و هیجان در جای سالم باشد، اگر نباشد به فضای مجازی پناه می‌برد و و وضع جامعه اینگونه می‌شود.

 مسئولین نه در قالب شعار بلکه آنچه به معنای واقعی نیازمند نوجوان و جوانان است در عرصه‌های مختلف باید فراهم کنند، چرا که بهترین، متدین ترین و سالمترین جوانان را در مملکت داریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار