حجت‌الاسلام نجاری:

تا منیت را کنار نگذاریم بویی از توحید نخواهیم برد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تا منیت را کنار نگذاریم بویی از توحید نخواهیم برد و تا توحید ما درست نشود سبک زندگی ما تغییر نمی‌کند و لذت عبادت را نخواهیم چشید.
کد خبر: ۹۴۶۲۷۶۹
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در کلاس اخلاق سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: خداوند متعال نظام آفرینش و عالم خلقت را برای فیض‌رسانی آفریده و اراده کرده دست مخلوقات خود را بگیرد و به اوج برساند و بشر از عنایات خداوند مغتنم و متنعم شود.

وی با بیان اینکه هر مشکل و سختی‌ که از نگاه ما در عالم خلقت وجود دارد مربوط به خلقت نبوده و به خود ما برمی‌گردد، گفت: بدی‌ها و زشتی‌ها به خداوند برنمی‌گردد، هر مشکلی که برای اشخاص و جامعه پیش می‌آید از طرف نفس انسان است و به منیت ما بر می‌گردد و علت آن این است که عالم خلقت تشخص و منیت را قبول نمی‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: انبیاء الهی آمده‌اند تا انسان‌ها را تربیت کنند و دست بشر را بگیرند و به خداوند برساند و انسان‌ها را هدایت کنند تا طی منزل کند و بهشت نیز از بالاترین منزل شروع می‌شود که منزل توحید است

وی ادامه داد: تا زمانی که ما به مقام توحید نرسیم، نگاه، بیان، گوش و دل ما حقیقی نخواهد بود و تا خدا را نشناسیم خود را نخواهیم شناخت و تا خود را خوب نشناسیم خدا را نخواهیم شناخت.

نجاری با بیان اینکه هر چه در کار ما عیب وجود دارد به معرفت و ضعف معرفتی ما به خدا برمی‌گردد، گفت: ما باید هزار منزل را طی کنیم تا ادراکات ما رشد کند و چشم ما باز شود تا آنچه که دیدنی است، دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار چشم ظاهری، چشم دل وجود دارد که باید با آن دید، گفت: توحید به معنی این است که غیر خدا را، هرچه باشد فراموش کنید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: عارف کاملی همچون امام خمینی(ره) غیر از خداوند را در عالم وجود موثر نمی‌داند و برای غیرخدا قدرتی قائل نیست چرا که ایشان به اوج توحید رسیده بود و باور داشت که تنها خداوند است که در موجودات اثر دارد و غیر خدا اثر استقلالی ندارد.

وی افزود: غیر خدا هر علتی و هر مؤثری باشد علت حقیقی نیست بلکه علت واسط است، علت استقلالی فقط برای خداوند است، اگر علمی و وجودی هست به خدا نسبت دهید بنابراین تا منیت را کنار نگذاریم بویی از توحید نخواهیم برد و تا توحید ما درست نشود سبک زندگی ما تغییر نمی‌کند و لذت عبادت را نخواهیم چشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار