خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

موقوفات قرآنی یکی از نیازهای اساسی در جامعه است

همدان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای اساسی در جامعه دانست و گفت: از واقفان و خیران انتظار داریم در موضوعات قرآنی ورود کنند و با وقف پول نیز جزء خیران باشند.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۶۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی در آیین توزیع ۲ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف در قالب طرح «مهر تحصیلی» که از محل عواید موقوفه شادروان سیف‌الدوله بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهرستان ملایر اظهار کرد: شهرستان ملایر ابداع کننده طرح مهر تحصیلی در کشور بود و این کار خیر از سال ۱۳۹۰ در ملایر و از سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور آغاز شد.

وی شادروان سیف‌الدوله را یکی از بزرگ‌ترین واقفان ملایری دانست و افزود: این واقف خیراندیش ثلث مال خود را در این شهرستان وقف کرده که نیت وی بیشتر در حوزه‌های آموزشی و درمانی است و تاکنون چند باب مدرسه در راستای اجرای نیت واقف احداث شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه به دنبال احداث بیمارستان طبق نیت واقف در این شهرستان هستیم، موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای اساسی در جامعه دانست و ادامه داد: از واقفان و خیران انتظار داریم در موضوعات قرآنی ورود کنند و با وقف پول نیز جزء خیران باشند.

* پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نیز گفت: برای تهیه ۲ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف مدرسه در قالب طرح مهر تحصیلی ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات شادروان سیف‌الدوله و در استای اجرای نیت واقف هزینه شد.

حجت الاسلام ابوذر عباسی با بیان اینکه اخذ مجوز تهیه این تعداد بسته مهر تحصیلی با آغاز بازگشایی مدارس همزمان نشد و به پایان مهر موکول شد، ادامه داد: این تعداد بسته مهر تحصیلی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی نیز در طول سال به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند پرداخت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر بیان کرد: بسته‌های مهر تحصیلی با کیفیت عالی از محلی تهیه و با قیمت مناسب خریداری شده که نفع آن برای جامعه معلولان کشور است.

* ملایر از نظر وقف دارای شناسنامه و رتبه‌دار است

فرماندار ویژه ملایر نیز توزیع بسته‌های مهر تحصیلی را نماد یک کار نیک و شایسته دانست و افزود: ملایر در سطح کشور، از نظر وقف دارای شناسنامه و رتبه‌دار است.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی و کمک آموزشی، مجموعه اوقاف و امور خیریه در طول سال خدمات دیگری را در سطح شهرستان ارائه می‌دهد، گفت: خدمات و اقدامات وقف در حوزه درمان، آموزش و عام‌المنفعه ویژه و قابل تقدیر است و در تمامی امور همراهی اوقاف و امور خیریه این شهرستان و استان ستودنی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه وقف بیان کرد: به‌تازگی نشست‌ها، توافق‌ها و هم‌اندیشی‌هایی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر انجام شده تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های وقف، گام‌های بلندتری در توسعه اقتصادی این شهرستان برداشته شود.

فرماندار ویژه ملایر ابراز امیدواری کرد: با استفاده از بخشی از درآمد موقوفات ملایر، گامهای بلندی در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه حوزه درمان و احداث بیمارستان برداریم و مردم هرچه بیشتر و بهتر طعم شیرین وقف را بچشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات