خبرهای داغ:
مدير مجتمع مس سونگون:

ضرورت هوشمند سازی استحصالِ مس در معدن سونگون

تبریز- مدير مجتمع مس سونگون گفت: امروزه هوشمند سازی نه یک الزام که یک ضرورت است و اين مهم نيازمند ارائه هاي عملگرايانه است تا بتواند همه فرايندهاي منجر به استحصالِ مس در معدن سونگون را هوشمندسازي كند.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۵۴
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معبود عباسزاده در جلسه اجرای فناوري هوش مصنوعي در معدن سونگون افزود: ما به دنبال ايجاد شهرك صنعتي و استقرار پرديس فناوري مس در ورزقان هستيم كه نمايندگان شركت هاي دانش بنيان جهت همكاري با ما باید در آن مستقر شوند.

وي همچنين ايجاد خوشه صنعتي را جز اهداف اولويت دار در ورزقان عنوان و بیان کرد: در تمام دنيا شركت هاي بزرگ صنعتي در اطراف اين خوشه ها جمع مي شوند و ما هم انتظارمان از شركت هاي صنعتي و دانش بنيان همين است.

 عباسزاده همچنين حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقيقاتيِ تقاضامحورِ معدن را با هدف رفع چالش‌ها مهم خواند و افزود: كارگروه تخصصي معدن تشكيل و هوشمندسازي دوشادوش اين كارگروه فعاليت خواهد كرد.

همچنين در اين جلسه جعفري راد؛ رئيس پارك علم و فناوري استان هم ضمن قدرداني از توجه ويژه مدير مجتمع مس سونگون به فناوري دانش بنيان گفت: پارك محلي براي كارامد كردنِ ايده هايِ خلاقانه است و ما با تمام توان در كنار صنعت و خاصه بخش معدن هستيم.

در اين جلسه نمايندگان شركت هاي دانش بنيان گزارشي از طرح ها، ايده ها و اختراعات خود ارائه داده و پرسش و پاسخ بين مديران و مهندسان متخصص معدن سونگون، و مخترعان و صاحبان ايده ها جهت همكاري هاي بهتر و بيشتر شكل گرفت.

گفتني است دفتر تحقيقات و نواوري مجتمع مس سونگون در محل پارك علم و فناوري استان مستقر است

ارسال نظرات
آخرین اخبار