حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان:

اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیدند که بشر بدون خدا به پوچی می‌رسد

ساری-حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با بیان اینکه بشر هرگز نمیتواند بدون خدا زندگی کند، گفت:کشور‌های غربی جهان بینی علمی را جایگزین جهان بینی دینی کردند و اندیشمندان غربی که دو قرن خدا را از جامعه غربی حذف کردند، اما دوباره به این نتیجه رسیدند که بشر بدون خدا به پوچی می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۴۴
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیدند که بشر بدون خدا به پوچی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه کربلا به نعمت‌های خدای متعال اشاره کرد و گفت: بزرگترین نعمتی که خدای متعال به انسان اعظا فرمود، نعمت انسان بودن است.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که کسی برای خدای متعال تکلیف نکرده ما را انسان خلق کند، افزود:خدای متعال لطف کرده است و ما را انسان آفرید.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با اشاره به  بزرگترین ویژگی و مولفه انسان‌ها ادامه داد:  دوبعدی و دوساحتی بودن بزرگترین مولفه انسان هاست چراکه موجودات عالم تک بعدی هستند، اما انسان‌ها  نیمی از جسم و نیمی از روح اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر مهم‌ترین وظیفه انسان نسب به دو نیمه وجودی خاطرنشان کرد: سالم سازی و سالم نگه داشتن این دو نیمه از مهم‌ترین وظیفه انسان است.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان  در ادامه به تشریح عوامل ۱۰ گانه سالم سازی روح پرداخت و گفت:روح انسان هم همانند جسم انسان پیر می‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به مشترکات و متمیزات روح و جسم، اضافه کرد:پیر شدن جسم به دست انسان نیست بلکه با طول زمان جسم به کهولت می‌رسد، اما پیرشدن روح به دست انسان است. انسان ممکن است جسم پیری داشته باشد، اما روحش جوان باشد و برعکس.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با بیان اینکه روح‌ها دو دسته هستند، افزود: بعضی روح‌ها کوچک هستند و باعث می‌شوند که جسم را به ذلت و خواری بکشانند، اما روح‌های بزرگ موجب عزت و سربلندی انسان می‌شوند.

 به گفته استاد حوزه و دانشگاه، موعظه که دارای پنج مرحله است  اولین عامل سالم سازی روح می‌باشد.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان دومین عامل سالم سازی روح، را ذکر و تلاوت قرآن و دعا برشمرد و ادامه داد: جسمی که به ذکر و دعا مشغول باشد، روحش هرگز پیر نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی به ۱۰ نکته پیرامون ذکر و دعا پرداخت و افزود: قرآن فرموده است که هرکسی از یاد خدا بگذرد معیشت سخت خواهد داشت.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با بیان اینکه بشر هرگز نمیتواند بدون خدا زندگی کند، گفت:کشور‌های غربی جهان بینی علمی را جایگزین جهان بینی دینی کردند و اندیشمندان غربی که دو قرن خدا را از جامعه غربی حذف کردند، اما دوباره به این نتیجه رسیدند که بشر بدون خدا به پوچی می‌رسد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب که انسان‌ها که بدون یاد خدا زندگی می‌کنند، خدا را فراموش می‌کنند، مانند تل شنی هستند که با طوفان، پراکنده می‌شوند، گفت:ان‌هایی که با یاد خدا عمرشان سپری نمی‌شود، تمام عمر با شک و تردید زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با اشاره به آیه «الابذکرالله تطمئن القلوب»، خاطرنشان کرد: این آیه محکم‌ترین آیه در قران است که فقط و فقط یاد خدا آرامش بخش دلهاست؛ و به تعبیر علامه طباطبایی دل آرام دلی است که مسائل زندگی آن را تغییر ندهد یعنی در خوشی‌ها خود را نبازد و در ناخوشی‌ها بی تاب نشود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار