خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

عرصه ورزشی نیازمند کار فرهنگی و منسجم است

همدان-امام جمعه همدان با گلایه از اینکه گاهی از اوقات دستگاه‌ها نسبت به مراکز ورزشی، تنها نگاه اقتصادی دارند و به دنبال درآمدزایی هستند،گفت: در این عرصه نیازمند کار فرهنگی و منسجم برای دستیابی به موفقیت هستیم.
کد خبر: ۹۴۶۳۷۸۷
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع روسای هیئت‌های ورزشی استان همدان، با بیان اینکه سلامتی بدن و انجام ورزش در اسلام مورد تأکید است، اظهار داشت: توجه به سلامت جسم امری ضروری است و فرد شرایط بهتری را خواهد داشت، اما باید مراقب باشیم که این موضوع تبدیل به یک اصل نشود تا آنکه انسان ذات و نفس خود را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض عده‌ای نسبت به برخی از مشکلات امری طبیعی است اما باید مراقب بود که این اعتراض تبدیل به اغتشاش نشود، گفت: در حوادث اخیر موضوعاتی را شاهد بودیم که باعث اندوه انسان می‌شود و لذا وظیفه مجموعه‌های متولی کار با جوانان در شرایط فعلی را سخت‌تر می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه خشونت در جامعه آسیبش برای همه مردم و جامعه خواهد بود، گفت: آنجایی که گاهی از موارد تعابیر رکیک به کار برده می‌شود و دیگر شکل اعتراض ندارد، از دیگر مسائلی است که باعث ناراحتی انسان می‌شود.

وی با با بیان اینکه رخ دادن این موضوع در مراکز و محیط‌های علمی این غصه را بیشتر می‌کند، مطرح کرد: این مسائل، توجه به فرهنگ عمومی در مباحث ورزشی و ارتباط با جوانان را بیشتر نشان می‌دهد.

شعبانی ادب را یک شاخصه انسانی عنوان کرد که ارتباطی به دین دار بودن افراد ندارد، یادآور شد: جامعه برای پیشرفت و رشد نیازمند ملاطفت، محبت، مودت، ادب و یکپارچگی است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی در عرصه ترویج ادب در جامعه می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند، اظهار داشت: ممکن است در جامعه اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، اما این اختلافات نباید منجر به ایجاد شکاف اجتماعی و تبدیل به بستری برای این مشکل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فرزندانمان را باید از لحاظ روحی آنچنان قدرتمند تربیت کنیم که در مقابل آسیب‌های اجتماعی تحت تأثیر جو قرار نگیرند، یادآور شد: همه این دختران و پسران، همانند فرزندان ما هستند و لذا اگر یک نفر از آنها آسیب ببیند، کل جامعه آسیب خواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت‌های مجموعه‌های ورزشی باید در اختیار اداره ورزش و جوانان برای ارائه خدمت به جوانان قرار گیرد، یادآور شد: مراکز ورزشی سطح استان باید در دسترس، آسان و ارزان باشد، تا جوانان به راحتی بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

شعبانی با گلایه از اینکه گاهی از اوقات دستگاه‌ها نسبت به مراکز ورزشی، تنها نگاه اقتصادی دارند و به دنبال درآمد زایی هستند، گفت: در این عرصه نیازمند کار فرهنگی و منسجم برای دستیابی به موفقیت هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نسبت به فضای مناسب برای بانوان با خلاهایی روبرو هستیم، یادآور شد: امروز در همدان کافه کتابی برای دختران و پارک مخصوص که بانوان در آن راحت باشند وجود ندارد و یا حتی در عرصه باشگاه‌های ورزشی و امکانات ورزشی نیز با کمبودهایی در حوزه بانوان مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی، جامعه بانوان موفقیت‌های خوبی را نه تنها در عرصه ورزشی که در عرصه‌های علمی کسب کرده‌اند و به طور کلی حضور اجتماعی خوبی داشته‌اند که لازم است این موفقیت‌ها در فضای عمومی جامعه به درستی تبیین شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه گاهی از موارد با گلایه مندی قهرمانان از عدم توجه و حمایت از آنها مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: مدال آوران و قهرمانان ما نخبه‌های این کشور هستند که در عرصه‌های بین‌المللی دستاوردهایی داشته‌اند و بنا بر قانون باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات