نصرالله در سخنرانی خود به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اشاره کرد و به نقش آمریکا در به حرکت درآوردن داعش اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۶۴۲۶۰
|
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدا سخنرانی خود به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز اشاره کرد.

وی افزود: موضوع اول کشتار هولناکی است که داعش در شهر شیراز در ایران مرتکب شد. به امام خامنه ای و مسئولان جمهوری اسلامی و ملت صبور ایران وخانواده های شهیدان تسلیت عرض می کنیم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کنیم. این جنایت شنیع باید بیداری و بصیرت بیشتر را در سطح ملتهای منطقه به ویژه نزد ملت ایران ایجاد کند که در معرض توطئه خطرناک قرار دارد.

نصرالله بیان کرد: دولت های متوالی آمریکا داعش و دیگر گروههای تکفیری را به حرکت درآورده است و شرایط انتقال امن سرکرده ها و عناصر این گروهها را به افغانستان فراهم آورده است.

وی افزود: داعش امروز در خدمت دولت آمریکا در افغانستان است تا ملت افغانستان و ایران و کشورهای همسایه را هدف قرار دهد. جانفشانی های ارتش و جنبش مقاومت و حشد شعبی و ملت های منطقه در مقابله با داعش را یادآور می شویم. اگر جهاد عظیم فرماندهان برجسته ای مانند قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و سید مصطفی بدر الدین نبود آنه در شیراز رخ داد در ایران و لبنان و سوریه وعراق و منطقه همه روزه رخ می داد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنکه اغتشاش در ایران را اداره می کند همانی است که قاتلان را به شیراز و زاهدان فرستاده است و آن دولت آمریکاست.

وی در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین اعلام کرد: به مبارزان قهرمان در کرانه باختری و قدس به ویژه در نابلس و جنین و شعفاط تبریک و تهنیت می گوییم. درود به روح شهید بزرگ و شجاع عدی التمیمی که به نماد شجاعت و صلابت و بصیرت تبدیل شده است و عنوان نسلی است که پیروزی نهایی را رقم خواهد زد. تهنیت و تبریک به عرین الاسود و گردان جنین و همه برادران در فلسطین و خارج آن.

نصرالله افزود: قهرمانان و مبارزان فلسطینی در کرانه باختری طی هفته ها ضربات مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرده اند و با وجود اینکه تعدادشان کم و امکاناتش اندک است اما معنویات آنها عظیم است. آنچه در کرانه باختری رخ می دهد، ترسیم کننده مسیر جدیدی در فلسطین است تا رسیدن به آزادی بزرگ است.

وی درباره توافق ترسیم مرز دریایی لبنان هم اعلام کرد: ترسیم مرز دریایی تجربه ای است که مستحق پرداختن به آن به شکل مفصل است از این رو در این باره در روز شنبه مفصل سخن خواهیم گفت.

نصرالله افزود: ماموریت مقاومت در بحث مربوط به پرونده ترسیم مرزی تمام شده است و امروز اعلام می کنم که همه تدابیر و اقدامات اتخاذ شده قبلی، تمام شده است. از رزمندگانی که شب و روز کار کردند تشکر می کنم و می گویم که ماموریت به پایان رسیده است. آنچه در پرونده ترسیم مرزی حاصل شد پیروزی بسیار بزرگی برای دولت و ملت و مقاومت لبنان است.

وی اعلام کرد: آنچه امروز امضا شد یک سند درباره توافق تعیین مرزی بود نه معاهده بین المللی. هر آنچه که رخ داد مذاکرات غیرمستقیم بود و هیئت های لبنانی و اسرائیلی دیداری نداشتند و هر طرفی سند خاص را امضا کرد. مسئولان لبنانی مراقب بودند که تحرک و اقدامی رخ ندهد که بوی عادی سازی بدهد و شبهه ای در این زمینه ایجاد کند. هر گونه حرف و حدیثی درباره عادی سازی بی اساس است. دشمن صهیونیست اذعان کرد که هیچ تضمین امنیتی در پرونده ترسیم مرز دریایی حاصل نشده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: لبنان گام مهمی برداشت که آنرا در برابر مرحله جدیدی در تاریخش قرار می دهد.

وی در ادامه به مشارکت حزب الله در مقابله با بیماری وبا هم اشاره کرد و گفت: حزب الله برای مقابله با وبا همه نوعی همکاری با وزارت بهداشت لبنان انجام داده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: لبنانی ها منتظر نمی مانند اگر مقاومت منتظر دولت از سال ۱۹۸۲ تاکنون می ماند، هنوز هم ما تحت اشغال اسرائیل بودیم و خط ۲۳ هم در کار نبود.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که با وجود شرایط سختی که سوریه سپری کرد همکاری میان موسسه جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی سوریه طی سالیان گذشته متوقف نشده است. جهاد سازندگی در حال حاضر پیشرو است.

ارسال نظرات