عضو مجلس خبرگان:

اعمال تروریستی، نفرت ملت ایران عیله استکبار را بیشتر می‌کند

تبریز- امام جمعه مراغه با بیان اینکه ملت ایران از شهادت واهمه ندارد، گفت: جریان عبری، عربی و غربی متحد شده اند تا ملت ایران را بترسانند و آشوب بپا کنند اما این شهادت‌ها نه تنها مردم را نمی‌ترساند بلکه نفرت آنان از استکبار را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۸۲
|
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه مراغه خاطرنشان کرد: کودکی در این حادثه تروریستی نفرت‌انگیز همه اعضای خانواده‌اش را از دست داد و خودش هم در بیمارستان بستری است اما مدعیان دروغین حقوق بشر در اروپا این جنایت را با ۲۴ ساعت تاخیر و آن هم به صورت دوپهلو محکوم کردند.

وی با بیان اینکه جنایتکار داعشی علاوه بر دو خشاب گلوله‌ای که به روی مردم بی‌دفاع خالی کرد، چهار خشاب دیگر هم داشت، اضافه کرد: اگر نیروهای انتظامی نرسیده بودند نه تنها همه حاضران را به خاک و خون می‌کشید بلکه از زدن تیر خلاص هم ابایی نداشت.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه داعشی‌ها مسلمان نیستند، گفت: نه تنها مسلمانان بلکه غیرمسلمانان هم جنایت بزرگ در حرم «احمدبن موسی بن‌ جعفر» ملقب به شاهچراغ و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع را محکوم کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران که فهمیده‌های بسیاری را فدای این نظام مقدس کرده‌اند، واهمه‌ای از شهادت ندارند اما حوادث اینچنینی آبروی مدعیان دروغین حقوق بشر را می‌ریزد؛ مدعیانی که به انسان‌کشی در جای‌جای جهان بی‌اهمیت هستند اما حمایت از حقوق حیوانات را سر می‌دهند.

نوجوانان و جوانان بسیاری در ایران اسلامی دنباله‌رو شهید فهمیده هستند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به فرا رسیدن هشتم آبان، سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: نوجوانان و جوانان بسیاری در ایران اسلامی دنباله‌رو این شهید هستند.

آیت‌الله پورمحمدی، سخنان امام راحل در مورد شهید فهمیده مبنی بر اینکه «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید» را یادآوری کرد و اظهارداشت: تلاش کنیم تا فرزندان ما هم از این روحیه و معرفت برخوردار باشد.

شهید قاضی طباطبایی حق بزرگی بر گردن مردم آذربایجان دارد

امام جمعه مراغه به فرارسیدن ۱۰ آبانماه، سالروز شهادت سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی هم اشاره کرد و افزود: ایشان حق بزرگی بر گردن مردم به ویژه ساکنان آذربایجان دارد.

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: شهید قاضی طباطبایی از یک خانواده بزرگ بود و علامه طباطبایی و آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی و چندین شخصیت برجسته دیگر نیز در این خانواده پرورش یافته بودند.

وی ادامه داد: شهید قاضی طباطبایی از محضر شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله حکیم و آیت‌الله خویی و شیخ محمدحسین کاشف‌الغطاء در نجف اشرف بهره گرفته بود و قلم وی به حدی نافذ بود که مقاله‌های وی به زبان عربی در مصر به چاپ می‌رسید.

وی قاضی طباطبایی را محقق تاریخ اسلام عنوان کرد که در رابطه با اربعین کتابی با عنوان «تحقیق درباره اولین اربعین سیدالشهداء» به رشته تحریر درآورده است که مطالب مفید و بکر دارد.

آیت‌الله پورمحمدی اظهار داشت: شهید قاضی طباطبایی در فقه و اصول نیز بسیار شاخص و از نظر مبارزه‌های سیاسی نیز برجسته بود تا جایی که جریان بازگشت وی از تبعید که با استقبال مردم تبریز مواجه شد، برگ‌های زرینی از تاریخ آذربایجان است.

به گفته وی شهید قاضی طباطبایی در مقابل بسیاری از مسایل آذربایجان سینه سپر کرد و در انقلاب از زندانیان و خانواده‌های زندانیان حمایت می‌کرد؛ بر همین اساس به حق خمینی آذربایجان نام گرفته بود.

وی بیان کرد: متاسفانه دشمنان وجود پربرکت قاضی طباطبایی را تحمل نکردند و انسان‌های کج‌اندیشی چون گروهک فرقان این عالم بزرگوار را ترور کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار