امام جمعه همدان:

دشمن امروز ایران قوی را مانع توسعه سلطه طلبی خود می‌داند

همدان- امام جمعه همدان گفت: دشمن امروز ایران قوی را مانع توسعه سلطه طلبی خود می‌داند و آن‌ها معتقدند ایران، چین و روسیه مانع هستند و برای توقف ایران قوی اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۹۰
|
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
دشمن امروز ایران قوی را مانع توسعه سلطه طلبی خود می‌داند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،  آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی  در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه اغتشاشات موجب عقب افتادن برنامه‌های اقتصادی دولت می‌شود، اظهار کرد: این اتفاقات زمینه ناامنی را فراهم می‌کند.

وی افزود: اتفاقات اخیر نه تنها مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت را برطرف نکرده، بلکه موجب افزایش مشکلات اقتصادی در کشور شده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: دولتی که تلاش می‌کند مشکلات را حل کند، درگیر مشکلات جزئی می‌شود، این مسائل بازدارنده حرکت به سمت پیشرفت است و دشمن هم همین را می‌خواهد.

وی افزود: حادثه تروریستی شیراز و حمله به حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) حادثه اندوه‌باری بود؛ دشمن امروز ایران قوی را مانع توسعه سلطه طلبی خود می‌داند و آن‌ها معتقدند ایران، چین و روسیه مانع هستند و برای توقف ایران قوی اقدام می‌کنند.

شعبانی تصریح کرد: در این حوادث اخیر از کسانی که سکوت کردند گلایه‌مند هستیم؛ کسانی که مدعی حقوق بشر بودند حالا کجا هستند؟

وی با اشاره به اینکه برخی زبانشان و قلمشان زمانی به حرکت در می‌آید که موجب تقویت شیطان بشود، ادامه داد: عده‌ای به تبع رسانه‌های دشمن مسائل کودکانه در خصوص حمله تروریستی در حرم شاه چراغ مطرح می‌کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید با مردم و جوانان مدارا کرد، اظهار داشت: با جوانی که ابهاماتی در آینده شغلی، ازدواج و مسکن دارد، باید مدارا کرد؛ اما با کسانی که با تولید خشونت و اغتشاش، ایجاد ناامنی می‌کنند باید برخورد شود.

وی تاکید کرد: برخی از دانشجویان نسبت به آینده ابهاماتی دارند که باید با آن‌ها مدارا کرد، اما با افرادی که اهل ناامنی، آشوب و ایجاد اغتشاش هستند باید برخورد کرد.

شعبانی تصریح کرد: این کشور ۱۷ هزار شهید ترور دارد و در دهه ۶۰ این موارد را دیده و اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

وی گفت: دشمنان اگر فکر می‌کنند این نظام را از بین می‌برند و کشور را تجزیه می‌کنند، این یک خواب آشفته‌ای است که هیچگاه برآورده نخواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه نظام و هدف ما برحق، و دل‌های ما واحد است و امروز نیاز داریم همه ما با وحدت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم، گفت: تقوا فقط مسائل عبادی، روزه و نماز نیست و انسان باید در مسائل اجتماعی و سیاسی نیز تقوا و بصیرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود به درد مبتلا شده غرب دچار نشویم، ادامه داد: «نادیده گرفتن حق زن» نقطه ضعف و درد بزرگ تمدن غربی است و ما امروز در کشور مشکلاتی داریم که رسانه دشمنان با تمرکز بر این مشکلات، مردم را به آشوب و نزاع اجتماعی دعوت می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ما ملت بزرگ و متمدنی هستیم و باید راهکار‌ها را شناسایی و با مردم گفتگو کنیم ادامه داد: البته کسی که منطق ندارد فحاشی می‌کند، شنیدن برخی از الفاظ رکیک در فضای علمی و در این اتفاقات شرم آور است، ما امروز نیاز داریم مودبانه با هم گفتگو کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات