خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

نفوذ فرهنگ غرب به علت غفلت ما از تعالیم نهج‌البلاغه است

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه اگر فرهنگ ما امروز دچار نفوذ غرب شده است، به علت غفلت ما از تعالیم نهج‌البلاغه است، گفت: امروز باید در کنار قرآن، این نسخه نجات بشر را تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۸۷
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
نفوذ فرهنگ غرب به علت غفلت ما از تعالیم نهج‌البلاغه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی راه روشن که در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از جشنواره ملی راه روشن این است که قطره‌ای از فضائل و بحرالعلوم امیرالمومنین (ع) معرفی شود.

وی افزود: زمانی که خداوند نبوت را با پیامبر(ص) به اتمام رساند برای اینکه این راه با امامت و ولایت استمرار یابد، اساس آن را با امیرالمومنین حضرت علی(ع) بنیان می‌گذارد که در روز غدیر این امر متبلور می‌شود.

استاندار همدان عنوان کرد: حضرت امیر(ع) بعد از پیامبر(ص) مثل و مانندی نداشته ایت و بخشی از نگاه آن حضرت در نهج‌البلاغه متبلور می‌شود که تمام آن برگرفته از آیات الهی است.

وی ادامه داد: اگر قرآن اساس جامعه بشریت باشد، نهج‌البلاغه دستورالعملی است که حضرت علی(ع) با ظرافت و شیوایی تمام راه‌های اجرایی آن را در اختیار ما گذاشته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وقتی حضرت علی(ع) در خصوص تربیت در سخن می‌گوید همانند مربی تمام عیاری است که بر کل قواعد علوم تربیتی مسلط است، گفت: نهج‌البلاغه گوهر گرانبهایی است که ما آن را رها کرده‌ایم و می‌خواهیم از مکتب اومانیسم درس بگیریم در حالی که امروز تبلور فرهنگ غرب در داعش نمایان است.

وی تصریح کرد: این مکتب قرآن و اسلام و نهج‌البلاغه است که افراد بزرگی همچون شهید سلیمانی، همدانی، خرازی و همت‌ها تربیت می‌کند، بنابراین باید تلاش کنیم این نسخه اجرایی را در جامعه پیاده کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر فرهنگ ما امروز دچار نفوذ غرب شده است، به علت غفلت ما از تعالیم نهج‌البلاغه است، گفت: امروز باید در کنار قرآن، این نسخه نجات بشر و کتاب ارزشمند را تبیین کنیم چراکه تنها راه نجات امت بکارگیری تعالیم نهج‌البلاغه است.

وی تأکید کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر باید با کمک جوانان اندیشه‌های ناب امام علی(ع) را در وجود نوجوانان، جوانان و مردم جامعه نهادینه کند چراکه در این صورت ما در برابر فرهنگ و القائات غرب واکسینه می‌شویم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: مردم هرگز اجازه نمی‌دهند دشمنان ذره‌ای از این خاک را جدا کنند و با وحدت و انسجام که بین ملت است و تبعیت از ولایت، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات