خبرهای داغ:
ظریف‌منش:

راه مقابله با فرهنگ غرب انتقال معنویت و ارزش‌ها در قالب هنر است

همدان-مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: راه مقابله با فرهنگ غرب و استکبار این است که پیام خود را، آموزه‌ها، معنویت و ارزش‌ها را در قالب هنر و با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت جوانان انتقال دهیم.
کد خبر: ۹۴۶۵۳۰۰
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین ظریف‌منش امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی راه روشن که در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه همدان شهر جهاد و شهادت و ولایت‌مدار است، اظهار کرد: همدان امروز پرچم‌دار یک حرکت ارزشمند در مسیر غدیر و ولایت و امامت است.

وی افزود: امسال دو اقدام بزرگ صورت گرفت که یکی از آن‌ها برگزاری کنگره ترویج غدیر و نهج‌البلاغه در استان مازندران بود با ارائه ۸۰۰ مقاله که کار عظیم علمی بود و دیگری نیز برگزاری جشنواره ملی راه روشن در استان ولایتمدار همدان است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه دغدغه امروز همه نظام‌ها بحث آینده است، گفت: آینده را بی‌تردید انسان‌های صاحب فهم، درک و ایمان و کارآمد می‌سازند.

وی ادامه داد: تصاحب اصلی در میزان تربیت و آماده‌سازی کادر‌های اصلی است که جنگ امروز را تشکیل می‌دهد و به تعبیری جنگ امروز، جنگ تربیتی نظام‌ها برای ساختن آینده است.

ظریف‌منش تصریح کرد: اگر می‌بینیم غرب از ۱۰ سال پیش برنامه‌ریزی دقیق کرده در واقع تلاش دارد کادر‌های اصلی برای تربیت صورت گیرد و اگر همت خود را برای تولید محتوا در فضای مجازی و تربیتی گذاشته برای تصاحب آینده و قدرت در آینده است.

وی با بیان اینکه ما برای تقابل با غرب باید به دو نکته از جمله محتوا و ابزار توجه کنیم، گفت: در محور ابزار ما هنر، علم و نظام‌های تربیتی را داریم و بستر عظیمی شکل گرفته که مفاهیم تربیتی در آن ساری و جاری است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هنر مبنی بر اینکه «هنر دقیق‌ترین و رساترین وسیله‏ انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‏های شریف است»، عنوان کرد: هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم دینی است و یکی از ارزش‌های کار شما در این جشنواره نیز استفاده از ابزار هنر است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت محیرالعقول فناوری ارتباطات امروز فضای جدیدی شکل گرفته و جنگ ما از جهتی با ابزار رسانه‌های ارتباطی است که سرعت فوق تصور، شبکه‌ای و تعاملی عمل کردن از ویژگی‌های این ابزار است و ضریب اثرگذاری آن در نظام‌های جدید فوق‌العاده است.

ظریف‌منش با بیان اینکه امروز اطلاعات و رسانه حرف اول را می‌زند، گفت: ما رویش‌های عظیمی داشته‌ایم مانند مدافعان حرم که با توجه به معنویت و رشد تربیتی اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: راه مقابله با فرهنگ غرب و استکبار این است که پیام خود را، آموزه‌ها، معنویت و ارزش‌ها را در قالب هنر و با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت جوانان انتقال دهیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیرتصریح کرد: پیام انقلاب صادر شده و اگر خوب عمل کرده و نظیر این جشنواره‌ها را برگزار کنیم، بی‌تردید ما صاحب آینده خواهیم بود و قدرت نرم و آموزه‌های مطابق با فطرت ما جهان را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این جشنواره الگوسازی خواهد بود، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود در ایام الله میلاد نور کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی در استان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات