خبرهای داغ:
گزارش/

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

همدان-پایگاه شهید مطهری ملایر، سه سال پیاپی، عنوان موفق‌ترین پایگاه شهرستان ملایر را کسب کرده‌ و در انجام برنامه‌های فرهنگی پیشتاز است.
کد خبر: ۹۴۶۵۶۷۵
|
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) می‌فرمایند «بزرگ‌ترین وظیفه‌ منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت میکردند، منتظران حقیقی بودند.» این جملات از مقام معظم رهبری را نصب العین خود در پایگاه ساده اما پرنشاط و سرزنده خود کرده‌اند. علت را جویا شدم جواب این بود «تا اهدافمان برای سربازی حضرت بقیة الله را در این دنیای پر زرق و برق گم نکنیم».

مخلص بودند و بی ادعا؛ می‌گفتند کار درخوری برای اسلام و انقلاب نکرده‌ایم اما می‌دانستم این طوری هم که می‌گویند نیست!

می‌دانستم سه سال پیاپی، عنوان موفق‌ترین پایگاه شهرستان ملایر را کسب کرده‌اند، در انجام برنامه‌های فرهنگی پیشتاز هستند، گروه جهادی پر کارکرد امام هادی)ع) را دارند، در برنامه‌های دفاعی امنیتی شاخص هستند و تربیت و تعالی رکن اصلی کار آنهاست.

پای گفتگو با مهندس سلامی فرمانده این پایگاه اسوه نشستم تا با فعالیت‌های آنها بیشتر آشنا شوم و علل موفقیت را جویا شوم. در ادامه خلاصه برداشتی از گفت و گوی صورت گرفته را ارائه می‌کنم.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*پایگاه و مسجد محل تربیت و تعالی

یکی از مهم ترین عرصه‌های فعالیت پایگاه شهید مطهری با توجه به اهمیت ویژه کار تربیت،  در این راستا است. این پایگاه با تشکیل ۱۰ گروه صالحین به صورت منظم، با استفاده از سرگروه‌های دلسوز و متعهد در رده‌های سنی متفاوت از کودک و نوجوان و جوان تا بزرگسال با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد برنامه‌های جذاب به امر با ارزش انسان‌سازی می‌پردازد که خروجی آن در دیگر عرصه‌های فعالیت اعضا، خودنمایی می‌کند.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*پیشتاز در انجام کار فرهنگی

تشکیل هیئت فعال و انقلابی به نام مبارک فدائیان مهدی (عج) و برگزاری دعای ندبه و جلسات هفتگی و مناسبتی یکی دیگر از اقدامات این پایگاه است. به جرأت می‌توان گفت در همه مناسبت‌های ملی یا مذهبی مراسم بزرگداشت یا ایستگاه صلواتی یا دیگر برنامه‌های جذاب توسط بچه‌های پایگاه شهید مطهری در سطح محله یا شهر ملایر انجام می‌شود.

برای مثال یکی از اقدامات ارزشمند این پایگاه در این زمینه تشکیل کاروان با ولایت تا ظهو، هر روز در یک محله بود که در دهه ولایت با حضور در مناطق حاشیه شهر ملایر با انجام برنامه‌های متنوع از قبیل برپایی ایستگاه صلواتی، مدح خوانی، برپایی غرفه کودک، اجرای گروه سرود و برپایی مسابقات به ایجاد شور و نشاط در محلات و ترویج معارف غدیر اقدام می‌کردند.

برپایی مراسمات پر شور بزرگداشت شهدا از دیگر اقدامات این بسیجیان است که از برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان یا رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید روحانی احمد جوکار در سال جاری می‌توان نام برد.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*خدمت به محرومین

گروه جهادی امام هادی(ع) پایگاه شهید مطهری با فعالیت در زمینه‌های مختلف در سطح محله و حتی شهرستان یکی از بهترین گروه‌های جهادی ملایر است. این گروه با شناسایی نیازمندان محله خود، علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی به صورت متناوب در طول سال، جهت برطرف کردن سایر مشکلات آنها از قبیل درمانی، تحصیلی و مشکلات دیگر از تمام توان خود بهره می‌برد.

همچنین این گروه جهادی تا به امروز اقدام به تعمیر و احداث چندین مورد مسکن برای قشر آسیب پذیر کرده است.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*تربیت و تعالی در کنار تفریح اردو و بازی

یکی از دلایل موفقیت این پایگاه اهمیت به اصول تربیتی از جمله ایجاد جذابیت در برنامه‌ها و همچنین اهمیت به برنامه‌های تفریحی، اردویی و ورزشی است. امروزه بدون استفاده از برنامه‌های این چنینی موفقیت در کار تربیتی دور از دسترس است.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*آماده برای دفاع از اسلام، انقلاب و ایران

بسیجیان پایگاه شهید مطهری با تجهیز به سلاح ایمان و آماده برای دفاع از اسلام، انقلاب و ایران عزیز تحت فرمان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در گردان امنیتی امام علی(ع) و گردان دفاعی امام حسین(ع) هستند و در انتظار آن روز که ندای «انا بقیةالله» را شنیده و برای یاری آن حضرت روانه گردند.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*نوجوانان آینده سازان ایران اسلامی

با توجه به جایگاه نوجوانان که آینده سازان ایران اسلامی هستند، کار تربیتی در این حوزه اهمیت ویژه ای دارد که غفلت در این زمینه آسیب جبران ناپذیری را متحمل کشور می‌کند؛ از این رو بیشترین تمرکز پایگاه در این زمینه است.

پایگاه شهید مطهری، مجری طرح شهید بهنام محمدی در مدرسه متوسطه اول ابوذر غفاری است و با حضور در این مدرسه در تلاش است به دانش آموزان کمک کند تا راه و رسم زندگی و بندگی درست و توأم با موفقیت را بیاموزند تا در آینده برای ایران عزیز افتخارآفرین باشند.

از دیگر طرح‌ها برای نوجوانان می‌توان به غنی سازی اوقات فراغت، جوانه‌های صالحین اشاره کرد که هر سال تابستان در پایگاه اجرا می‌شود تا نوجوانان از اوقات فراغت خود نهایت استفاده را برده و هم تابستان شاد و مفرحی داشته باشند و هم از نظر مهارتی و معنوی رشد کنند.

علاوه بر چندین کلاس مفید و مفرح ورزشی، مهارتی و معنوی، تشکیل گروه سرود و گروه‌های علمی و مسئولیت سپاری به بچه‌ها نیز موجب افزایش اعتماد به نفس آنها شده است.

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

*علل موفقیت پایگاه شهید مطهری، اهداف و برنامه‌ها

بعد از اخلاص و توکل خاصی که از بچه‌های این پایگاه دیدم، مهمترین عوامل موفقیت را همدلی و روحیه کار گروهی در کنار از خود گذشتگی و تلاش خستگی‌ناپذیر و برنامه‌ریزی دقیق یافتم؛ عواملی که قطعا در هر گروهی که جمع شوند موفقیت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر برنامه‌های در حال اجرا که خلاصه‌ای از آن عنوان شد این پایگاه در نظر دارد در راستای سند اعتلای بسیج به یاری خدا و همکاری اهالی محل و همت مسئولین، طرح محله اسلامی را هر چه بهتر دنبال کند تا در آینده نه چندان دور به شاخص‌های برتر محله اسلامی از جمله اشتغالزایی پایدار و کاهش معضلات اجتماعی دست یابند.

به امید اعتلای روز افزون ایران عزیز

پایگاه شهید مطهری ملایر در مسیر شهدا تا ظهور بقیةالله(عج)

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار