۲۳۰۰نفر در مدارس راهیان کوثر آذربایجان‌غربی مشغول به تحصیل هستند

مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی از تحصیل ۲۳۰۰نفر در مدارس راهیان کوثر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۶۱۶۰
|
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حسین وفاکار در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: احداث مدارس راهیان کوثر در سال ۹۷ به سپاه ابلاغ شد و ضرورت راه اندازی مجتمع‌های آموزشی راهیان کوثر در راستای کمک به آموزش و پرورش جهت اجرایی کردن سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است و تا به امروز ۱۷ مدرسه در آذربایجان‌غربی ایجاد شده و بیش از ۲۳۰۰ نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان از مقاطع پیش دبستانی تا پایه ۱۲ مشغول به تحصیل بوده و در شهرستان ارومیه، ماکو، نقده، سلماس، میاندوآب ، پیرانشهر و شاهین‌دژ مدارس راهیان کوثر فعال هستند و سعی می کنیم، در آینده اقدام به ایجاد مجتمع‌های آموزشی راهیان کوثر در شهرستان‌ها کنیم.

مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی گفت: هدف از ایجاد مدارس راهیان کوثر تربیت جوانان و نوجوانان مومن و متدین و تحویل نیروهای کارآمد انقلابی به جامعه است.

وفاکار با اشاره به برنامه‌های مدارس راهیان کوثر بیان کرد: برنامه‌های آموزشی و تولید محتوا این مدارس براساس چهارچوب و مقررات آموزش و پرورش انجام می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مقرارت براساس ابلاغیه آموزش و پرورش است، اضافه کرد: تمام مجوزها و کدهای راهبردی مدارس راهیان کوثر از آموزش و پرورش اخذ می‌ شود و مکان مدارس متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: معلمین این مدارس از بین افراد ارزشی جامعه شناسایی و با مدارک مرتبط جذب شده‌اند، ۲۸۵نفر معلم و عوامل اجرایی در مدارس راهیان کوثر مشغول به فعالیت هستند و در تلاش هستیم عضویت این افراد را به صورت خرید خدمت انجام دهیم.

مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی ادامه داد: این مدارس به صورت خودگردان است و تجهیزات مدارس بر عهده سپاه بوده و هزینه نگهداری و حق الزحمه معلمان به طور شهریه سالانه از اولیای دانش آموزان اخذ می‌شود.

وفاکار افزود: همه مردم می‌توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند و برای خانواده‌هایی که دغدغه تربیتی دارند بهترین محیط است .

وی گفت: این مدارس به آموزش قرآن توجه بیشتری دارد سعی می کنیم، هزار نفر جز سی قرآن را حفظ کنند و برگزاری مسابقه قرآنی در پایان سال در نظر گرفته شده و سعی خواهد شد جوایز نفیسی اهدا شود.

مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی راهیان کوثر آذربایجان غربی عنوان کرد: مدارس راهیان کوثر آموزش را تعطیل نمی‌کند در فضای مجازی نیز مسایل فرهنگی را در روزهای خاص ماه مبارک رمضان دهه فجر و ...انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات