خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی تأکید کرد

لزوم استفاده از بودجه‌های فرهنگی بر اساس اولویت‌های استان

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بودجه‌های فرهنگی باید با توجه به اولویت‌های استان مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۴۴
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی باید با توجه به اولویت‌های استان مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: امروز یکی از اولویت‌هایی که در استان با آن روبرو هستیم و در شورای فرهنگ عمومی نیز در مورد آن صحبت شده، راه اندازی اردوگاه‌های تربیتی برای نسل جوان است.

وی با بیان اینکه در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی و سخت افزارهایی که در این اردوگاه‌ها تعبیه شده، باید نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی نیز توجه کرد، گفت: می‌توان با استفاده از نظر کارشناسان مرکز تربیت کودک همدان محتوای مناسب برای این اردوگاه‌ها طراحی کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خواهش ما از مسئولان این است که در روند تجهیز و راه اندازی این مراکز، سرعت عمل لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: ممکن است تحقق برخی از مصوبات و بودجه‌های موجود طول بکشد، بنابراین لازم است تا از منابع دیگر به خصوص بودجه‌های فرهنگی برای انجام این کار کمک گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه در این اردوگاه‌ها توجه به مسائل تربیتی و آموزشی بسیار مهم است، اظهار داشت: خوب است در استان چندین مربی را برای گذراندن دوره‌های مهارت آموزی کار با کودکان و نوجوانان آموزش دهیم و به صورت دائم در این اردوگاه‌ها حضور داشته باشند.

شعبانی موثقی افزود: مربیانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند باید توانایی ارتباط با نوجوانان و جوانان را دارا باشند و همچنین از نظر محتوایی و بیان مطالب مورد نیاز برای مخاطبان خود آمادگی کامل را دارا باشند.

وی با تاکید بر اینکه هم نوع ارتباط و هم نوع محتوا در عرصه کارگاه کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، یادآور شد: در حوزه علمیه همدان چندین نفر از طلاب به صورت تخصصی در عرصه کودک و نوجوان مشغول فعالیت هستند که می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش را در این عرصه کمک‌ کرد، یادآور شد: باید بپذیریم که برخی از دانش آموزان توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای حضور در این اردوگاه‌ها را ندارند، بنابراین می‌توان با همراهی دستگاه‌های دیگر همانند شهرداری، صمت و دیگر مجموعه‌ها، بحث حمل و نقل و تغذیه دانش آموزان نیز تامین شود.

وی همچنین با بیان اینکه بستر آشنایی دانش آموزان و نسل جدید با دوران دفاع مقدس باید فراهم شود، گفت: نیازمند نمایشگاه دائمی با موضوع دفاع مقدس هستیم تا این ارزش‌ها را به درستی به نسل جدید منتقل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات