در دوبخش ایده شو و نمایشگاه علمی؛

فراخوان «جشنواره علم و فناوری» در چهارمحال‌وبختیاری

چهاردهمین «جشنواره علم و فناوری» در دو بخش ایده شو و نمایشگاه از سوی سازمان بسیج علمی پژوهشی با همکاری پارک علم و فناوری و مشارکت مراکز علمی دانشگاهی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۶۶۸۲۳
|
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت:  چهاردهمین «جشنواره علم و فناوری» با محرویت دانشگاه، صنعت و تولید دانش بنیان در دو بخش ایده شو و نمایشگاه دستاوردهای علمی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

محمدجواد تجویدی در تشریح اهداف این جشنواره اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال، امیدآفرینی و خودباوری به‌ویژه در میان جوانان، شناسایی و ارائه استعدادها و ظرفیت‌های نخبگی استان، احصای مشکلات و موانع پیش روی حرکت دانش‌بنیانی چهارمحال‌وبختیاری و پیگیری رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری این جشنواره علمی است.

وی در تبیین بخش های چهاردهمین جشنواره علم و فناوری استان ، افزود: «جشنواره علم و فناوری» در دو بخش «فراخوان طرح‌ها، ابداعات، اختراعات و ایده‌های فناورانه با موضوع صنعت، دانشگاه، تولید دانش‌بنیان» و «فراخوان محصولات، اختراعات و دستاوردهای علمی اشخاص حقیقی و حقوقی مراکز علمی دانشگاهی، آموزشکده‌ها، مدارس، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی تحقیقاتی، ارگان‌ها و ادارات در بخش نمایشگاهی» برگزار می‌شود.

تجویدی گفت: محورهای جشنواره شامل؛ «ایده و طرح‌های تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی»، ایده و طرح‌های «تولید و فرآوری محصولات زراعی و باغی، «تولید و ایجاد کسب و کار و مشاغل خانگی»، «فرآوری تولیدات دامی»، «بهینه‌سازی مصرف»، «محصولات فرهنگی»، «صنایع دستی»، «تقویت بخش گردشگری استان» و «خود اشتغالی» است.

وی خاطرنشان کرد: مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان، دانش‌آموزان، مهندسان، مراکز علمی دانشگاهی، آموزشکده‌های فنی پژوهشی، مدارس، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی تحقیقاتی، ارگان‌ها و ادارات در رشته‌های مختلف و آحاد علاقه‌مندان صاحب ایده و طرح در موضوعات یاد شده می‌توانند برای ارسال آثار خود به سایت jahadgaran.chbstp.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانندبرای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال @stnews-chb در پیام‌رسان ایتا مراجعه یا همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۱۰تا۱۴با شماره ۰۳۸۳۲۲۴۰۲۴۴ دبیرخانه جشنواره تماس حاصل کنند؛ این افراد همچنین هرگونه نظر، پیشنهاد یا سؤال احتمالی را از طریق پست الکترونیکی chbelmi@chmail.ir مطرح کنند.

شایان ذکر است؛ حمایت‌های مادی و معنوی از ایده‌ها و آثار برتر، معرفی طرح‌ها ومحصولات فناورانه به ارگان‌ها، نهادها و سرمایه‌گذاران، امکان استفاده از مراکز رشد بسیج جهت ساخت یا تکمیل محصول فناورانه، ارسال آثار جهت شرکت در نمایشگاه‌های کشوری و ملی، امکان تبلیغ با استفاده از ظرفیت‌های موجود سازمان بسیج علمی پژوهشی از محصولات دانش‌بنیان و اهدای جوایز نقدی برخی از امتیازات شرکت در جشنواره اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار