امام جمعه ایلام:

امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی موجود در استان جوابگوی تعداد زیاد بیماران کلیوی نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی موجود در استان جوابگوی تعداد زیاد بیماران کلیوی نیست.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۳۱
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام اظهار داشت: برخی از بیماران کلیوی به علت نبود یا کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، برای مداوای خود مجبور هستند با پرداخت هزینه های گزاف به دیگر استان های کشور سفر کنند.

  وی ضمن تقدیر از انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان افزود: با توجه به تعداد زیاد بیماران، این انجمن به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای درمانی آنها نیست و ورود خیرین حوزه سلامت به این بخش ضروری است.

  حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: بسیاری از بیماران کلیوی علاوه بر رنج بیماری جسمی، برای مداوا و تهیه داروی خود با مشکل مالی مواجه هستند و مشکل این گروه از افراد به خاطر بیماری و تنگدستی بیشتر است که باید انجمن و خیرین سلامت به این اقشار توجه مضاعفی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام، ایجاد امکانات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران کلیوی در برخی نقاط استان است که بیماران شهرستان ها در نزدیکترین مرکز درمانی به محل سکونت خود مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.

  وی از مسوولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی خواست، از ظرفیت خیرین سلامت برای ایجاد مراکز درمانی در شهرستان های دیگر و حمایت مالی از بیماران نیازمند بهره گیری کنند، چرا که ورود خیرین به این حوزه برای انجمن و بیماران تاثیرگذار خواهد بود. 

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام هم در این بازدید گفت: ۲۰۳ بیمار دیالیزی و ۱۵۶ بیمار پیوند کلیه در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند و این بیماران ماهیانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طرف انجمن برای هزینه های درمان خود دریافت می کنند.

دکتر محمدرضا کیخاوندی افزود: سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بیماران تحت حمایت انجمن در قالب مستمری ماهیانه، کمک هزینه پیوند کلیه، پرداخت ۳۰ درصد فاکتورهای درمانی بیمار مانند ویزیت، دارو و آزمایش پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تمام هزینه های بیماران تحت پوشش این انجمن از محل درآمد درمانگاه خیریه حضرت زهرا(س) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تامین می شود و تمام خدمات درمانگاه برای بیماران کلیوی رایگان است.

ارسال نظرات