خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است

شاهرود_امام جمعه شاهرود در جمع کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی گفت: خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد است و دریچه‌ای از آگاهی را پیش چشمان انسان می‌گشاید.
کد خبر: ۹۴۶۷۸۱۴
|
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

خدمت در سنگر کتاب و کتابداری جهاد استبه گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جمعی از کتابداران و رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
امام جمعه شاهرود در این دیدار ضمن خیرمقدم به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و کتابداران، هفته کتاب و کتابخوانی را به همه فعالان عرصه کتاب به خصوص کتابداران شهرستان شاهرود تبریک گفت.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی تصریح کرد: امروزه کتاب و کتاب‌خوانی از مقوله‌های مهم فرهنگی کشور ما محسوب می‌شود، جایگاه و نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امر وظیفه و رسالت متولیان امر را در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه افزون می‌کند.
او خدمت در سنگر کتابداری را جهاد معرفی کرد و افزود: مطالعه مفید را باید از دوران کودکی آغاز کنیم تا به فرهنگ تبدیل شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای گسترش کتابخوانی استفاده کنیم گفت: امروزه شکل ظاهری و به روز بودن منابع کتابخانه برای جوانان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است، باید کاری کنیم تا دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه آسان شود.
امینی تولید کتاب‌های صوتی و اتصال به کتابخانه‌های مهم کشور مانند کتابخانه ملی، کتابخانه آستان قدس و کتابخانه آیت ا... مرعشی را از واجبات حداقل یک کتابخانه در سطح شهرستان شاهرود دانست و تاکید کرد: باید با ارائه نوآوری‌ها سرانه مطالعه در شهرستان را بالا ببریم.
در انتهای این برنامه نیز کتابداران شهرستان شاهرود به پاس زحماتشان در حوزه کتاب و کتابخوانی از دست امام جمعه و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان لوح تقدیر دریافت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار