خبرهای داغ:
در قالب راهیان پیشرفت انجام می‌شود؛

چهار هزار دانش‌آموز قمی مهمان یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت خبرداد و گفت: تا پایان نمایشگاه بیش از چهار هزار دانش آموز در قالب این اردو از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.
کد خبر: ۹۴۶۷۹۲۱
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ علی اکبر شفیعی شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در راستای کنگره شهدای ملی استان قم دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه کتاب به همت سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم در حال برگزاری است و ترویج فرهنگ کتاب خوانی میان اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان را دنبال می‌کند.

وی از اختصاص بن‌های خرید کتاب به دانش‌آموزان خبرداد و تصریح کرد: به محض ورود دانش آموزان به نمایشگاه از طرف سردار موحد فرمانده سپاه استان قم به هر دانش آموز ۵۰ هزارتومان بن خرید کتاب هدیه داده می‌شود و علاوه بر آن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف از ناشران گرفته شده است تا دانش آموزان بتوانند به راحتی کتاب مورد علاقه خود را تهیه کنند.

شفیعی با بیان اینکه «امید دادن به جوانان نسبت به آینده» از تاکیدات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است، اظهار کرد: امید وجود دارد، اما امید به آینده باید در بین دانش‌آموزان تقویت و افزایش یابد.

وی افزود: یکی از راه‌های امید دادن به نسل جوان برنامه ریزی برای جوانان در قالب اردوهای راهیان پیشرفت دانش آموزی است تا دانش آموزان از دستاوردهای انقلاب و میزان رشد علمی کشور آگاه شوند. ما این کار را در استان قم آغاز کرده‌ایم و تا کنون دانش آموزان زیادی را به مراکز علمی، اقتصادی و فرهنگی اعزام کرده‌ایم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قم در ادامه گفت: هدف از حضور دانش آموزان به نمایشگاه کتاب، ترویج کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعه جوانان است. معتقدیم که آینده ایران در دست جوانانی است که اهل مطالعه هستند و به ارزش‌های اسلامی باور دارند.

وی تصریح کرد: کشورمان در حوزه علمی رشد چشمگیری داشته و پیشرفت ما در حوزه علمی، واقعیت دارد و همه آنهایی که اهل علم هستند می‌دانند که اگر علوم پایه و زیربنایی اصلاح شود، در فراگیری و رشد علمی جامعه به شدت اثرگذار خواهد بود.

شفیعی در ادامه گفت: کشور ما در عرصه‌های علمی مانند نانو و لیزر رشد خوبی داشته است و قطعا اثر این پیشرفت یکی دو دهه بعد در حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود و علم امروز در کشور ما بومی شده است و می‌توانیم در سطح جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

شفیعی ادامه داد: دانش آموزان باید دستاوردها را ببینند تا شاهد ارتقای انگیزه و روحیه بالای آنها در جامعه باشیم که قطعا اردوها در ایجاد انگیزه و شادابی و با نشاط شدن دانش آموزان اثر دارد.

وی اضافه کرد: امسال بنا داریم اردوهای راهیان پیشرفت را با توجه تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، رئیس جمهور و مسئولان آموزش و پرورش به یک جریان در آموزش و پرورش تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) از تاریخ ۱۹ آبانماه تا ۲۷ آبانماه در حال برگزاری است.

پایان پیام/

ارسال نظرات