خبرهای داغ:
گفتگو با کبری انصاری دارنده بزرگ‌ترین باغ گل نرگس کشور در آزادشهر؛

اجازه رقابت با تهران را نداریم/گلایه از نبود نظارت بر تولیدکنندگان و خریداران گل نرگس

همزمان با طلیعه انقلاب اسلامی متولد شده و اکنون پس از ۲۱ سال فعالیت، بزرگ‌ترین و یکپارچه‌ترین باغ گل نرگس کشور را دارد. از اینکه به او اجازه نمی‌دهند با محصولات تهران و سایر نقاط رقابت کند، گلایه‌مند است. با او به گفتگو نشسته‌ایم.
کد خبر: ۹۴۶۷۹۶۱
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

اجازه رقابت با تهران را نداریم/گلایه از نبود نظارت بر تولیدکنندگان و خریداران گل نرگس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، کبری انصاری که همزمان با طلیعه انقلاب اسلامی متولد شده، صاحب بزرگترین مزرعه یکپارچه گل نرگس در کشور است که حدود ۱۰ هکتار وسعت دارد و سالانه حدود ۳۰۰ هزار شاخه گل نرگس از آن برداشت می‌کند. این زن کارآفرین علاوه بر کاشت گل نرگس، به کشت محصولاتی همچون زیتون، شالی، انار و... نیز مشغول است. این مزرعه سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است. او که حمایت‌های دلگرم کننده و محکم همسرش افشین چینیان‌پور را عامل موفقیت و تلاش شبانه روزی خود در مزرعه می‌داند، علاوه بر کسب درآمد پایدار و صادرات گل به شهر‌های مختلف کشور، توانسته برای بیش از ۵۰ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کند.

از بازاریابی تا بیش از ۱۰ هکتار کشت گل نرگس 

این کارآفرین موفق «آزادشهر» در استان گلستان، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره کسب و کار خود گفت: شروع کاری من در مزرعه از سال ۱۳۸۰ بود. البته با کاشت هزار مترگل نرگس شهلا و پس از موفق شدن و بازاریابی توانستیم دامنه کار خود را توسعه دهیم و به بیش از ده هکتار برسانیم. آن موقع بود که متوجه شدم بزرگترین و یکپارچه‌ترین مزرعه و باغ گل نرگس کشور را داریم. وی افزود: خوشبختانه با داشتن همکاران فعال و سختکوش، توانستیم کار را توسعه دهیم، به نحوی که در فصل گل‌دهی که چند ماه پایان سال است، روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار شاخه گل نرگس با اتوبوس به تهران و دیگر نقاط کشور ارسال می‌کنیم.

گلایه از نبود نظارت بر تولیدکنندگان و خریداران

این بانوی موفق و کارآفرین آزادشهری، تصریح کرد: شاید یکی از دغدغه‌های موجود فعالیت در عرصه کاری ما، کمبود نظارت بر تولیدکنندگان و خریدان گل نرگس باشد. با وجودی که من عضو انجمن نرگس‌کاران هستم، بار‌ها به من گفته می‌شود که گل‌هایم را به بازار تهران ارسال نکنم تا شاید گل‌های شیراز و دیگر مناطق به فروش برسد. انصاری تصریح کرد: من گیاه پزشکی خواندم و با تجربه ۲۰ ساله، موفق شدم گل نرگس آزادشهر را به خوبی معرفی کنم، اما از ما می‌خواهند که رقابت نکنیم. چه خوب است با اندک نظارت بر توزیع و یا فروش گل نرگس، رقابت سالم در این عرصه حفظ شود.

از خارج دعوت‌نامه داشتم اما ترجیح دادم به کشورم خدمت کنم 

وی افزود: من عاشق حرفه کشاورزی به صورت علمی و تجربی هستم، تا آنجایی که موفق شدم دعوت نامه‌هایی برای همکاری از اوکراین و دیگر مناطق داشته باشم، اما ترجیح دادم با داشتن حس وطن پرستی، به کشورم خدمت کنم. حتی دخترم را که برای تحصیلات به آلمان فرستادم، توصیه کردم که پس از فارغ التحصیلی، برای خدمت به کشور بازگردد. این بانوی موفق و کارآفرین آزادشهری گفت: امیدوارم با اندکی نظارت بر روند توزیع و فروش و چگونگی شکل گیری هیات مدیره‌های صنف ما، بتوانیم در خدمت به کشور و مردم عزیزمان موفق و سربلند باشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار