خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی از ۷ تا ۹ آذر در همدان

همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی از ۷ تا ۹ آذر در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۸۰۹۳
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام رضا (ع) در مجتمع فرهنگی شهید آوینی همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب اظهار کرد: بعد از جشنواره تئاترکودک در عرصه هنری، یکی از جشنواره‌های پرتوان ما در این عرصه جشنواره تئاتر استانی است که با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده‌ای که ما در عرصه تئاتر و هنر‌های نمایشی در استان همدان داریم، خروجی‌های آن در جشنواره تئاتر فجر، معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف تیم مدیریتی ارشاد و سوگیری و جهت‌گیری اداره کل اجرای سبک زندگی ایرانی _ اسلامی برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه است، افزود: ما به دنبال این هستیم که فرهنگ را از حالت دولتی و حکومتی به حوزه مردمی تسری دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری همایش روز ملی همدان و شعر و ادب فارسی گفت: یکی از برنامه‌های مهم این اداره، دبیری برگزاری هفته کتاب است که ما معرفی و رونمایی از کتاب را در هفته کتاب و کتابخوانی داشتیم و کتابی نیز در حوزه نمایش متعلق به استان همدان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه رونمایی از پوستر هفته کتاب و نواختن زنگ هفته کتاب از دیگر برنامه‌ها بود، ابراز کرد: برگزاری نشست با کتابفروشان و فعالان رسانه و تجلیل از نویسندگان و ناشران ادبی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است و۲۶ آبان ماه مراسم تجلیل از فعالان صنعت چاپ برگزار می‌شود.

ویژه با بیان اینکه در این هفته نمایشگاه کتاب در همدان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از استاد حمید حسام نویسنده خوشنام همدانی، تجلیل از کارآفرینان حوزه فرهنگ و نکوداشت بانو مرضیه دباغ و همایش سیدجمال اسدآبادی نیز تا پایان سال در دستور کار است.

وی با اشاره به تدوین سند فرهنگی توسط ۱۰ استان خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که عرصه فرهنگ به مردم سپرده شود چراکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این عرصه برای حمایت از اصحاب رسانه استان خواهیم داشت، افزود: یکی از برنامه‌ها که سال گذشته وزیر ارشاد قول داده بود اعزام اصحاب رسانه به مشهد مقدس بود که از آبان ماه آغاز شده و در حال انجام است.

وی گفت: از جمله برنامه‌های ابتکاری که چندین سال است اجرا می‌شود،  بحث روستا‌ها و عشایرِ دوستدارِ کتاب است که با توجه به اینکه اسکان عشایر در استان کمتر است و به لحاظ جمعیتی در حد استان‌های دیگر نیست در اولویت دوم قرار دارند، اما همدان از معدود استان‌هایی بود که تعداد روستا‌هایی که انتخاب شدند بالا بود.

ویژه ابراز کرد: در پایان هفته کتاب نیز سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه و برپایی غرفه در مصلای نماز جمعه و میز خدمت برای اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روز‌های آینده یک رویداد بزرگ بین المللی را در جهان داریم که تیم ملی کشور ما هم در آنجا حضور دارد که شور و نشاطی را بین مردم ما به خصوص بین جوانان ایجاد کرده است، گفت: پویش‌های مختلفی با عنوان هوادار شکل گرفته که برای بحث هواداری از تیم ملی این پویش در همدان نیز در حال راه اندازی است و در خصوص اکران و اجرای زنده جام جهانی در مجامع عمومی در حال بررسی هستیم که در سینما‌ها یا برخی پارک‌ها انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه از ۷ تا ۹ آذر یک رویداد دیگر در همدان در راستای مد و لباس را داریم، عنوان کرد: بخش خصوصی را پای کار آورده‌ایم و از مهم‌ترین تولیدکننده پوشاک ایرانی - اسلامی کشور دعوت شده و در کنار آن از تولیدکنندگان استان نیز دعوت کردیم و حدود ۱۰۰ غرفه پیش بینی شده ست که ۲۰ درصد غرفه‌ها از آن همدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد با این سبک برای اولین بار است که در استان رقم می‌خورد، ادامه داد: از تولیدکنندگان پارچه که صادرات دارند، دعوت کردیم که با قیمت‌های مناسب در این نمایشگاه حضور داشته باشند و از طراحان لباس آموزشکده زینب کبری (س)، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش نیز کمک گرفتیم که در این رویداد حضور داشته باشند.

ویژه خاطرنشان کرد: اتفاق دیگری که برای سال دوم در حال رقم خوردن است؛ بسته فرهنگی با عنوان «کاهش آسیب‌های اجتماعی» است، که اعتباری از وزارت ارشاد به این طرح اختصاص داده شد و تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف مردمی در سراسر استان طرح‌هایی در این زمینه داشتند که می‌توانستند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه خود فعال و مؤثر باشند.

وی تصریح کرد: این موضوع سال گذشته در کارگروهی بررسی شد و اعتباری برای آن‌ها در نظر گرفته شد که شروع به فعالیت کردند و نشست‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف خانواده، اعتیاد و... طی ماه‌های گذشته توسط  تشکل‌های مختلف در سطح استان همدان برگزار شد که ماحصل اتفاق خوبی بود که سال گذشته رقم خورد.

ویژه یادآور شد: امسال نیز آسیب شناسی و ارزیابی صورت گرفت و نواقص برطرف شد و منتظر زمان فراخوان هستیم که به تشکل‌های مردمی فعال اطلاع رسانی کنیم تا طرح‌های خود را فراخور منطقه ارائه دهند و بتوانیم این آسیب‌ها را در استان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در این راستا بسته‌ای را طراحی کردیم با عنوان «افزایش شور و نشاط اجتماعی»، ابراز داشت: به همت گروهی از فعالان فرهنگی استان، با مدیریت معاون امنیتی استانداری با موضوع «نشاط اجتماعی» طرحی در حال تهیه است با عنوان «شادمانه» که در بسیاری از مراسم‌های مذهبی، ملی، خانوادگی، یلدا و... مناسب است؛ همچنین پیگیر هستیم که از ظرفیت فرهنگسرا‌ها در استان استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در حال ترسیم برنامه‌های شاد برای استان هستیم که نشاط اجتماعی را افزایش دهیم، بیان کرد: در حال تدوین برنامه‌هایی هستیم که تا پایان آذرماه برنامه‌ای منسجم و دقیق طراحی کنیم که برای سال آینده بتوانیم بهره‌برداری خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات