فرمانده سپاه ناحیه آستارا:

بیش از ۱۲۰ برنامه هفته بسیج در آستارا برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا از برگزاری بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی با شعار "بسیج خدمتگزار ملت" همزمان با هفته بسیج مستضعفان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۱۱۹
|
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر آستارا سرهنگ بهزاد قنبری روز شنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان بسیجی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی میزهای خدمت، اجرای مسابقه‌های ورزشی متنوع فوتبال، فوتسال و دوچرخه‌سواری، محافل انس با قرآن، نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که به این مناسبت تدارک دیده شده است.

وی افزود: اجرای گشت‌های رضویون، برگزاری ۴۰ اردوی جهادی با عنوان جهادگران فاطمی، معاینه رایگان در نقاط محروم، توزیع بسته‌های مومنانه، ساخت مسکن محرومان، برگزاری مسابقه‌های نقاشی، جشنواره جهادگران فاطمی، اجرا و افتتاح پروژه‌های آبرسانی و تجلیل از بسیجیان نمونه شهرستان آستارا از دیگر برنامه‌ها همزمان با چهل و سومین سال تشکیل بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا همچنین افتتاح پایگاه مقاومت، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پویش نذر خون، کارگاه تکریم بنیان خانواده، ارائه مشاوره‌های بهداشتی، حقوقی و کشاورزی، برگزاری نشست‌های سواد رسانه‌ای، اهدای لوازم التحریر در قالب اردوهای جهادی و تجمع بزرگ مردم و بسیجیان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل رسمی بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ بیان کرد: این نیروی اجتماعی، امنیتی و خدمت‌رسان در عرصه‌های مختلف که منشا خیر و برکت برای جامعه است، امروز نه تنها در درون میهن اسلامی بلکه فراتر از مرزها نقش‌آفرینی می‌کند.

سرهنگ قنبری اضافه کرد: بسیج یک نیروی انقلابی است که محدود به مرزها نمی‌شود و اگرچه مردم ایران نیز از خدمات آن منتفع می‌شوند، اما برای اینکه انقلاب ما جهانی شود، فرای مرزها هم قدم گذاشته است.

وی یادآور شد: فرهنگ بسیجی که توام با تقوا، اخلاص و مردمداری است، در ایام شیوع ویروس کرونا کنار پرستاران، پزشکان و سایر اقشار خدمات‌رسانی می‌کرد و در کنار آن بحث کمک‌های مومنانه به افراد بی‌بضاعت را داشته و دارد؛ چنان که همواره هنگام وقوع زلزله و سیل با این فرهنگ نشات گرفته از عاشورا کنار مردم بود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا اظهار کرد: بسیج پاره تن ملت، از بطن ملت و برای ملت است و لذا رضایت خدا و مردم را توامان مد نظر دارد و با این فرهنگ و روحیه برای خدمت‌رسانی به مردم و کشور همواره پیشقدم می‌شود.

وی عنوان کرد: چنان که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشتند، کاری که دشمن را مایوس بکند جهادی است، از این رو بسیج در ردیف اول دشمنی با استکبار قرار دارد و رمز بقای انقلاب نیز بسیج و با بسیج بودن است.

سرهنگ قنبری افزود: آنچه که تا امروز نسل به نسل و سینه به سینه در جامعه ما انتقال یافته، همچنان در حال نقش‌آفرینی بوده و انقلاب اسلامی را بیمه کرده همین فرهنگ بسیجی است و جوانان امروز که خردمندی، معرفت، ایمان و یکپارچگی را باید در نظر داشته باشند تا جامعه را به سرمنزل مقصود برسانند، باید از همین فرهنگ پیروی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به غفلتی که از سوی برخی از مسئولان و خواص نسبت به برخی ارزش‌ها صورت گرفت، دشمنان از خلاء به وجود آمده ورود پیدا کردند و تلاش داشته و دارند تا این ارزش‌ها را به ضدارزش تبدیل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا اضافه کرد: این مسئولان هستند که در وهله نخست وظیفه دارند ارزش‌ها را در زندگی خودشان و اداره‌ها نهادینه نمایند و برای خدمت بی‌منت به مردم وقت بگذارند تا به پیش‌روندگی و پیش‌برندگی انقلاب اسلامی کمک کنند؛ چرا که مردم با نگاه به سبک زندگی مسئولان، سبک زندگی خود را متناسب با آنها تنظیم می‌کنند.

۲۹ آبان تا ۵ آذر با عنوان هفته بسیج مستضعفان نام‌گذاری شده است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات