خبرهای داغ:
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ 

رقابت ۲۳۹ نفر در مسابقات نغمات دینی و قرآنی کشور به میزبانی استان قزوین

مجیدی مهر عنوان کرد: مجموعا ۲۳۹ نفر شرکت کننده در سه محور اذان، دعاخوانی و تواشیح بخش برادران و دو محور دعاخوانی و تواشیح ویژه خواهران در چهل و پنجمین دوره از مسابقات قرآنی کشور به میزبانی استان قزوین به رقابت می پردازند که از این تعداد ۸۵ نفر خواهران هستند.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۴۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین قرعه کشی مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره از مسابقات کشوری نغمات دینی و قرآنی صبح امروز با حضور حمید مجیدی مهر، در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

حمید مجیدی مهر بیان کرد: ظرفیت رسانه می تواند جریان ساز و امیدآفرین باشد. این رسانه است که می تواند دامنه میلیونی مخاطب خود را برای انتشار اخبار در اختیار دستگاه‌های قرار دهد. 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: چند اتفاق خوب در سال قرآنی جاری ایجاد شد که یکی از این اتفاقات میزبانی مسابقات کشوری توسط استان قزوین است در حالی که استان قزوین همیشه در مسابقات خوش درخشیده و در حال حاضر حداقل ده گروه برجسته تواشیح در استان قزوین در حال فعالیت هستند.

مجیدی مهر عنوان کرد: ستاد مسابقات در استان قزوین به خوبی راه اندازی شد و انتظار می رود جامعه قرآنی فعال و موثر باشند چرا که اگر در حوزه ای بزرگان و پیشکسوتان آن حوزه فعال نباشند نمی توان به هدف مطلوب دست یافت.

وی افزود: جامعه قرآنی باید کمک به کوچک ترین هیات های قرآنی را لبیک بگویند. به نظر می رسد نمود اجتماعی جایگاه امور و جامعه قرآنی باید تقویت شود چون نیازمند است یکبار دیگر بازمهندسی شود که در این حوزه چه کاری می توانست انجام دهد که جامعه را به انجام آن امور هدایت کند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: امروز ما باید پیام رسان جامعه قرانی می شدیم اما از این ظرفیت به نظر می رسد غفلت کردیم و حتما باید این ظرفیت کامل شود و صرفا نباید به طرح بیانیه ها اکتفا کنیم. امروز مردم باید شیرین بودن یک اتفاق قرآنی را در کنار مشکلات خود حس کنند. امروز باید حاشیه شهر نیز حضور جامعه قرآنی را حس کند. 

وی افزود: رسول خدا به اخلاق خوش و امین بودن در بین مردم معروف بودند باید دید آیا توانسته ایم کلیدواژه های اینچنینی را برای خودمان ایجاد نماییم؟  

مجیدی مهر تصریح کرد: مسابقه یکی از بسترهای رسیدن به انس با قرآن است که اگر تدبر در آیات حاصل شود قطعا اخلاقیات در جامعه نهادینه می شود و مسابقه بستری آموزشی برای سوق دادن افراد به فضای سالم اخلاقی است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه یادآور شد: اذان و دعاخوانی و مناجات و تواشیح محور مسابقات نغمات دینی و قرآنی است که تواشیح به تنهایی می تواند بیانگر موضوعات اجتماعی باشد و شعار استکبارستیزی را با صدای قوی مطرح می کند.

وی با اشاره به برنامه های ویژه پیش رو از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اداره قرآنی اضافه کرد: دوره بعد از مسابقات سراسری نغمات دینی به میزبانی کرمان برگزار می شود و جایزه ویژه بخش بین الملل بنام جایزه حاج قاسم به این مسابقات اضافه می شود و در کل دنیا آثاری به زبان های مختلف ایجاد می شود و جشنواره ای در خور کوچک شأن این شهید گرانقدر در کرمان در دیماه سال‌جاری نزدیک سالگرد شهید سلیمانی برگزار می شود.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به رشته های مسابقات نغمات دینی اضافه کرد: در رشته دعاخوانی ۱۹ نفر خواهران از مجموع حدود ۸۰۰ نفر از متسابقین از ۱۶ استان به مسابقات راه یافتند و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. همچنین در رشته همخوانی خواهران از یازده استان ۱۱ گروه که هر گروه ۶ عضو دارد به مسابقات راه یافته اند.

وی در ادامه با اشاره به مسابقات برادران اظهار کرد: در رشته اذان از مجموع بیش از ۲ هزار نفر ۱۹ نفر، در بخش دعاخوانی از ۱۷۰۰ نفر ۲۲ نفر و در بین گروه‌های مدیحه سرایی ۱۹ گروه به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: قرعه کشی به صورت الکترونیکی و در فاصله بیست روز مانده به مسابقات برای اولین بار انجام می شود که موجب می شود شرکت کننده تکلیف حضور خود را بداند، ستاد در حوزه طراحی و برنامه ریزی ستادی و رسانه نیز تکلیف خود را جهت حضور در مسابقات می داند.

مجیدی مهر در پایان عنوان کرد: مجموعا ۲۳۹ نفر شرکت کننده در سه محور اذان، دعاخوانی و تواشیح بخش برادران و دو محور دعاخوانی و تواشیح ویژه خواهران در چهل و پنجمین دوره از مسابقات نغمات دینی و قرآنی به میزبانی استان قزوین به رقابت می پردازند که از این تعداد ۸۵ نفر خواهران هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها