فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بن، مسئولان کانون و بسیج مداحان استان و جمعی از بسیجیان شهر وردنجان با خانواده شاعر و پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج قربانعلی مرحوم مولوی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۷۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به منظور قدردانی از سالها خدمت به آستان مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در حوزه های شعر آیینی و ستایشگری، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بن، مسئولان کانون و بسیج مداحان استان و جمعی از بسیجیان شهر وردنجان با خانواده یادگار سالهای دفاع مقدس مرحوم حاج قربانعلی مولوی دیدار کردند.

آشنایی با زندگینامه این شاعر آیینی و ستایشگر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام:

مرحوم حاج قربانعلی مولوی معروف به حاج فاضل درسال۱۳۱۹ درخانواده ای مدهبی در وردنجان دیده به جهان گشود، دوران کودکی را درآغوش پدر و مادرگذرانید و چندسالی در مکتب خانه به تحصیل پرداخت و سپس به مدرسه رفت و تاکلاس ششم ابتدایی آن زمان درس خواند.

به گفته همه همکلاسی هایش جزءشاگردان ممتازکلاس بوده اما به دلیل عدم تمکن مالی از ادامه تحصیل باز ماند و به کارکشاورزی و حرفه نقاشی پرداخت،درسن ۲۰ سالگی ازدواج نمود که حاصل این ازدواج  ۴فرزند پسر و دو دختر می باشد.

مرحوم مولوی باتوجه به علاقه و هوشی که داشت خیلی علاقه تعزیه خوانی و مداحی بود، که به همین دلیل به امام فاضل هم معروف شده بود، شوق سرودن هم داشت واشعار متعددی در رثای ائمه معصومین علیهم السلام و مناسبت های مختلف ازجمله جبهه و جنگ و شهدا ازخود برجای گذاشت .

آن فقیدسعید در زمان جنگ تحمیلی هم همدوش رزمندگان اسلام درجبهه ها حق علیه باطل عازم شد و پس از آن به کارکشاورزی و رفع مسائل و مشکلات مردم با مرحوم حاج آقاکاظم موسوی مشغول بود و عاقبت در ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در روز وفات کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دیارباقی شتافت و جان به جان آفرین تسلیم کرد./  روحش شاد.

ارسال نظرات