خبرهای داغ:
معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور:

۲۰۰ پروژه عمرانی ویژه عتبات عالیات در دست ساخت است

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور گفت:هم اکنون ۲۰۰ پروژه عمرانی در عتبات عالیات در دست اجرا است که مهمترین آن صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۷۳۶۸۴
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امید علی گودرزی معاون اداری‌ و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور در مراسم تکریم دست اندکاران و اعضای ستاد اربعین حسینی و مسئولین مواکب خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: صحن عقلیه بنی هاشم در ۱۶۳ هزار متر مربع احداث می‌شود.

وی افزود: ۳۰ تا ۴۰ هکتار دیگر به این طرح اضافه شده و اکنون در مرحله نازک کاری است.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشورعنوان کرد: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با ۲۳۰ هزار متر مربع در چهار طبقه آماده شده که امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: گنبد جدید حرم امام حسین (ع) که ساخت آن به دستور سردار سلیمانی آغاز شد اکنون در کرمان به اتمام رسیده و توسط چهار تریلی به کربلا منتقل شده است.

گودرزی با بیان اینکه از هر طرف کربلا این گنبد قابل رؤیت است افزود: این گنبد هفت و نیم متر از گنبد فعلی بلند‌تر است و تنها گنبد طلای سه پوسته جهان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی طی چند سال اخیر رتبه اول خدمت به عتبات عالیات در بین ۳۱ استان را داشته است.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی نقش اصلی در اعزام متبرئین دارد که بدون نام خدمت می‌کنند.

وی به استقرار ۲ هزار و ۸۹۳ موکب در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: هفت هزار و ۱۵۱ تریلی و کامیون در اختیار داشتیم که محموله مواکب را منتقل می‌کردند.

گودرزی با اشاره به ۲۵۶ میلیون بطری آب توزیع در ایام اربعین امسال گفت: یکی از مشکلات سال‌های گذشته تأمین آب و یخ بود که امسال با ذخیره سازی آن مشکلات کمتری داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر وجود برخی مشکلات دولت و برخی نهاد‌های حاکمیتی نیز در تأمین نیاز‌های اسکان و تغذیه زائران کمک کردند، افزود: مردمی نگهداشتن مشارکت در کمیته اسکان و تغذیه از برنامه‌های سال آینده ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

 معاون اداری و پشتیبانی ستاد باسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: افزایش مواکب اشتراکی با برادران عراقی از دیگر برنامه‌ها برای اربعین سال آینده است.

وی همچنین ایجاد مواکب ثابت برای ارائه خدمات، پیگیری و ثبت جایگاه حقوقی مواکب را از دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برای سال جاری برشمرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار